گفت‌وگو|

رئوفی: ژاپنی‌ها کاملاً دست‌مان را خوانده بودند/ کاش در بازی با لهستان تعویض‌ها زودتر انجام می‌شد

9:45 - 19 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۷۵۲
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
رئوفی: ژاپنی‌ها کاملاً دست‌مان را خوانده بودند/ کاش در بازی با لهستان تعویض‌ها زودتر انجام می‌شد
کارشناس والیبال گفت: عطایی با بازی دادن به خانزاده و حاجی‌پور نشان داد که اعتماد زیادی به جوانان دارد.

رحمان رئوفی در گفت‌وگو با میزان، در ارزیابی اش از عملکرد تیم ملی والیبال ایران در دو دیدار نخست از دور مقدماتی لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ و قبول دو شکست مقابل ژاپن و لهستان، اظهار داشت: بازی اول در تورنمنت‌های بزرگ همواره شرایط خاص خودش را دارد و از سوی دیگر دیدار نخست تیم ملی ایران با ژاپن میزبان بود که واقعاً تیم آماده و هماهنگی روانه لیگ ملت‌ها کرده است. باتوجه به حضور پرشمار تماشاگران ژاپنی به خاطر حساسیت بازی به نظرم بهتر بود در این بازی نفرات باتجربه‌تر در ترکیب ابتدایی قرار می‌گرفتند. 

وی افزود: برای نمونه پوریا حسین‌خانزاده باوجود توانایی‌های فنی اسیر جو سالن بود و به خاطر همین عدم تمرکز، کارآیی خاصی در بازی با ژاپن نداشت. در چنین شرایطی بهتر بود از بازیکن جوان و مستعدی مانند حسین‌خانزاده در اواسط بازی یا اواخر ست‌ها استفاده می‌شد. در بازی با ژاپن تمرکز ذهنی کافی نداشتیم و در هیچ کدام از فاکتور‌ها خوب نبودیم. آماده بازی با ژاپن نبودیم و ژاپنی‌ها کاملاً می‌دانستند چه برنامه‌هایی در حمله داریم و دست‌مان را خوانده بودند. 

*باید فکری به حال شروع ضعیف در تورنمنت‌های مهم بکنیم

کارشناس والیبال با اشاره به سابقه شروع ضعیف ملی‌پوشان والیبال در مسابقات بین‌المللی، خاطرنشان کرد: تیم ملی والیبال ایران همیشه بازی‌های اول در تورنمنت‌های جهانی را بد شروع می‌کند و در اکثر مواقع شاهد بوده‌ایم که پس از انتقادات کارشناسان از نحوه بازی تیم ملی در بازی نخست، بازیکنان با تعصب و غیرت مثال‌زدنی در بازی بعدی ظاهر شده و غالبا هم پیروز می‌شوند. فاکتور غیرت و تعصب در برخی بازی‌های حساس و پرحاشیه مانند مصاف با لهستان، آمریکا و ایتالیا شاید باعث انگیزه بیشتر و حتی کسب پیروزی شود، اما بالاخره باید ضعف در شروع تورنمنت‌های مهم و این نقیصه برطرف شود.

رئوفی در واکنش به کامبک لهستانی‌ها مقابل ایران، گفت: تیم لهستان در طول این یک دهه همیشه در مصاف با تیم ملی والیبال ایران مشکل داشته و خیلی کم پیش آمده که بتواند ایران را شکست دهد. از سوی دیگر همان پوریا حسین‌خانزاده که در بازی اول عملا کارایی نداشت و سردرگم بود، اما در بازی دوم با لهستان به خوبی در ترکیب جا افتاد و بازی قابل قبول و راحتی هم به نمایش گذاشت. خوشبختانه عطایی هم با صبوری به بازیکنان جوانی مانند خانزاده اعتماد می‌کند و همین باعث قوت قلب و اطمینان برای نفرات کم تجربه در جریان بازی می‌شود.

*روی پاس سرعتی و دوبله وسط خیلی ضربه خوردیم

وی افزود: در بازی با لهستان بهتر بودیم، اما لهستان با تعویض‌های خوب در طول بازی و روی آوردن به پاس‌های پایپ و سرعتی شرایط را به سود خودش تغییر داد. در سه دستی که باختیم روی پاس سرعتی و دوبله وسط خیلی ضربه خوردیم و عملا نتوانستیم مهارشان کنیم. لهستانی‌ها در دو ست اول هم فقط با اختلاف ۲ امتیاز و نتیجه ۲۵ بر ۲۳ باختند و ما هم می‌توانستیم تعویض‌هایی را به خصوص در ست چهارم که تیم ملی انسجامش را از دست داده بود، انجام دهیم و از وادی که پاسور باتجربه‌تری نسبت به جواد کریمی است استفاده کنیم، اما کمی تغییرات دیر انجام شد.

*موسوی وزنه‌ای برای تیم ملی والیبال است

این مربی لیگ برتری در مورد اعتماد عطایی به نفرات جوان، اظهار کرد: خوشبختانه عطایی با بازی دادن به خانزاده و حاجی‌پور نشان داد که اعتماد زیادی به جوانان دارد. از سوی دیگر حضور موسوی که یکی از بهترین‌ها در پست خود در جهان به شمار می‌رود، وزنه‌ای برای تیم ملی به حساب می‌آید و هرچند در این دو بازی کمتر در فاز حمله با کار گرفته شده، اما در دفاع روی تور فوق‌العاده عمل کرده و در امتیازات حساس می‌تواند تیم را درون زمین مدیریت کند.

*در نبود عبادی‌پور ضعف مشهودی در دریافت اول داریم

رئوفی در پایان با اشاره به تاثیر غیبت عبادی‌پور، گفت: عبادی‌پور یکی از بهترین بازیکنان آسیا در پست دریافت‌کننده است و با تجربیاتی که در سالیان اخیر از بازی در لیگ لهستان و سری‌آ کسب کرده، خیلی می‌تواند کمک کند و واقعاً غیبت او در امتیازات حساس خیلی به چشم می‌آید. در حال حاضر به دلیل غیبت عبادی‌پور ضعف مشهودی در دریافت اول داریم و‌ امیدوارم در مسابقات بعدی و به خصوص انتخابی المپیک او را در ترکیب داشته باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *