رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کنعانی: اماکن دیپلماتیک ایران در عربستان طی دو روز آینده بازگشایی می‌شوند

14:40 - 15 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۲۲۳
کنعانی: اماکن دیپلماتیک ایران در عربستان طی دو روز آینده بازگشایی می‌شوند
سخنگوی وزارت امور خارجه اخبار منتشر شده مبنی بر بازگشایی سفارت ایران در عربستان در روز سه شنبه را تایید کرد.

خبرگزاری میزان – ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص بازگشایی سفارتخانه، سرکنسولگری و نمایندگی کشورمان در سازمان همکاری اسلامی در عربستان اظهار کرد: در تکمیل روند اجرای توافقات دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دو کشور، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و نمایندگی دائم ایران نزد سازمان همکاری اسلامی طی روز‌های سه شنبه ۱۶ خرداد و چهارشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی بازگشایی خواهند شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده قبل از عزیمت حجاج ایرانی فعالیت عملی خود را در جهت تسهیل امور حجاج بیت‌الله الحرام آغاز کرده و اکنون نمایندگی‌های مذکور با حضور مسئولان وزارت امور خارجه دو کشور رسما بازگشایی می‌شوند.

پیشتر یک منبع دیپلماتیک سعودی در گفت‌وگو با «خبرگزاری فرانسه» اعلام کرده بود که سفارت ایران در عربستان کار خود را از فردا سه شنبه از سر می‌گیرد.

به گفته وی، سفارت ایران در عربستان به هدایت علیرضا عنایتی ساعت ۱۸:۰۰ روز سه شنبه به وقت محلی در ریاض کار خود را پس از هفت سال تعطیل بودن از سر می‌گیرد.

عربستان هنوز زمان بازگشایی سفارت خود در تهران را اعلام نکرده است.

عنایتی، سفیر جدید ایران در عربستان پیش از این دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل امور خلیج فارس در این وزارت خانه بوده است.

عربستان و ایران در ماه مارس گذشته با امضای توافقی روابط خود را پس از یک وقفه چند ساله از سر گرفتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *