رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

احتمال افزایش مجدد مبتلایان به کرونا در کشور وجود دارد

7:45 - 14 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۰۲۴
احتمال افزایش مجدد مبتلایان به کرونا در کشور وجود دارد
یک متخصص بیماری‌های عفونی از احتمال افزایش مجدد موارد ابتلا به کووید در کشور خبر داد و گفت: توصیه می‌شود همه افراد در مراکز درمانی و فضا‌های بسته نظیر مترو و اتوبوس و همچنین مکان‌هایی که تهویه هوا در آنجا مناسب نیست، حتما از ماسک استفاده کنند.

خبرگزاری میزان _ مینو محرز در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به اینکه شیوع کووید مدتی در جهان کاهش یافت، اما هم اکنون مجددا در کشور چین افزایش پیدا کرده است، گفت: از آن جایی که جمیعت چین بسیار زیاد است و در این کشور مردم در دوران کرونا ایزوله بودند متاسفانه در هفته‌ ۶۲ میلیون نفر در این کشور به کووید مبتلا می‌شوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی ضمن اشاره به اینکه احتمال افزایش مجدد موارد ابتلا به کووید در کشور ما نیز وجود دارد، ادامه داد: توصیه می‌شود همه افراد در مراکز درمانی و فضا‌های بسته نظیر مترو و اتوبوس و همچنین مکان‌هایی که تهویه هوا در آنجا مناسب نیست، حتما از ماسک استفاده کنند.

این پزشک متخصص در رابطه با ویروس‌های گوارشی که هم اکنون در جامعه در حال گردش هستند، اظهار کرد: معمولا هر سال با آغاز فصل گرما با ویروس‌هایی که سبب علایم گوارشی می‌شوند مواجه هستیم و ممکن است فردی که دچار علائم گوارشی می‌شود به این ویروس‌ها که در گذشته هم بوده‎اند، دچار شده باشد، اما از آنجایی که سویه جدید کووید هم بیشتر با علائم گوارشی بروز پیدا می‌کند باید ابتلا به این بیماری هم در بیماران دچار علایم گوارشی در نظر گرفته شود و آزمایش کرونا از بیمار گرفته شود.

وی با بیان اینکه هنوز با افزایش موارد ابتلا به کووید در کشور مواجه نیستیم، اما ممکن است به زودی شاهد این مسئله باشیم، بیان کرد: به تدریج موارد ابتلا در حال افزایش است و باید مراقب این موضوع باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *