رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر نقش مهم نیروی انتظامی در شناسایی عوامل اصلی و هدایت کنندگان قاچاق سوخت

17:34 - 07 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۰۴۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر نقش مهم نیروی انتظامی در شناسایی عوامل اصلی و هدایت کنندگان قاچاق سوخت
رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: نیروی انتظامی می‌تواند با بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی در جهت شناسایی عوامل اصلی و هدایت کنندگان قاچاق سوخت، دستگاه قضایی را یاری کند.

خبرگزاری میزان - مجتبی قهرمانی در دیدار با سردار علی اکبر جاویدان فرمانده جدید انتظامی استان هرمزگان با اشاره به نقش بی بدیل نیروی انتظامی در مقابله با جرایم و تأمین امنیت جامعه، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی و دیگر اعضای شورای تأمین استان هرمزگان می‌توانند با بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی در جهت کشف جرایم سازمان یافته، مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت و همچنین شناسایی عوامل اصلی و هدایت کنندگان این جرایم، دستگاه قضایی را یاری کنند.

وی در ادامه با تبیین جایگاه مهم تعاملات پلیس و دستگاه قضایی در پیشگیری از جرایم، از عملکرد نیروی انتظامی در این خصوص ابراز رضایت کرد و یادآور شد: همکاری و تعامل سازنده نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در حوزه‌های مختلف از جمله پیشگیری از وقوع جرایم و افزایش سطح آگاهی مردم از طریق ارائه آموزش‌های همگانی، دستاورد‌های خوبی به ارمغان آورده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: نیروی انتظامی می‌تواند با بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی در جهت شناسایی عوامل اصلی و هدایت کنندگان قاچاق سوخت، دستگاه قضایی را یاری کند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم استفاده از ابزار‌های نوین در پیشگیری از جرایم، گفت: بهره گیری از ابزار‌ها و فناوری‌های نوین در پیشگیری و کشف انواع جرم، علاوه بر تقویت عملکرد نیروی انتظامی، نقش بسزایی در کاهش جرائم خواهد داشت و سبب می‌شود مردم احساس آرامش و امنیت بیشتری کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اعلام حمایت قاطع از نیروی انتظامی به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضایی، تأکید کرد: افرادی که به مأموران انتظامی تعرض کنند یا به اماکن و خودرو‌های نیروی انتظامی خسارت بزنند، با برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

قهرمانی با اشاره به اینکه استان هرمزگان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است، بیان کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه همکاری دو دستگاه قضایی و انتظامی، ثمرات بسیار خوبی در ارائه خدمت به مردم داشته، تصریح کرد: برای اینکه مبارزه فراگیر با جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نمود عینی و اثربخش داشته باشد، ارتباط تنگاتنگ نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و این وحدت و تعامل، محکمتر از همیشه ادامه خواهد داشت.

در ادامه، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان طی سخنانی، اهداف و برنامه‌های فرماندهی انتظامی استان در دوره جدید را تشریح کرد.

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین اظهار کرد: امنیت موجود در مناطق مختلف استان هرمزگان مرهون حمایت بی وقفه دستگاه قضایی از نیروی انتظامی است که این موضوع روحیه و انگیزه مضاعفی را برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر از سوی حافظان نظم و امنیت استان ایجاد کرده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، موفقیت‌های فراجا در استان هرمزگان در زمینه کاهش جرائم، پیشگیری از وقوع جرم و کشفیات قاچاق و مواد مخدر را نتیجه تعامل و هم افزایی دستگاه قضایی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد این موفقیت‌ها در دوره جدید نیز تداوم یابد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *