گفت‌وگو|

پیش‌بینی جوی آرام طی ۲ روز آینده در بیشتر مناطق کشور/ خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است

10:15 - 09 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۲۳۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
پیش‌بینی جوی آرام طی ۲ روز آینده در بیشتر مناطق کشور/ خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با میزان وضعیت جوی کشور را برای امروز چهارشنبه و روز‌های آتی تشریح کرد و گفت: در دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و در سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش خفیف باران  پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی، ادامه داد: امروز و فردا، افزایش محسوس دما در نیمه شمالی کشور به ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی شده است. جمعه نیز سامانه بارشی جدید از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و برای شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، سبب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد بارش تگرگ و در بلندی‌ها سبب وقوع برف می‌شود.

نقشینه، افزود: شنبه در شمال‌غرب، سواحل شمال، شمال‌شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش تداوم دارد. از روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است. جمعه و شنبه کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و همچنین برای شمال‌غرب، غرب و  دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما رخ می‌دهد.

به گفته وی، جمعه و شنبه به سبب وزش باد‌های شدید در استان‌های غربی پدیده گردوخاک مورد انتظار است. در دو روز آینده خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز و جمعه و شنبه دریای‌خزر مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: بیشینه دمای امروز تهران ۲۲ و فردا ۲۳ درجه می‌شود و امروز و فردا برای تهران آسمان صاف تا کمی ابری پیش‌بینی شده است. جمعه به تدریج تهران ابری می‌شود و بارش باران و افزایش سرعت وزش باد خواهد داشت. شنبه تهران سرد می‌شود و بیشینه دما در این روز به ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد. صبح یکشنبه کمینه دمای تهران ۴ درجه خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *