اشتغال 88 مددجو در کارگاه‌های مهارت آموزی زندان مرکزی زنجان

8:00 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۵۴۳۷
48 نفر در کارگاه قالیبافی،25 نفر در کارگاه خیاطی و 15 نفر درکارگاه قلم زنی کارگاه‌های مهارت آموزی زندان مرکزی زنجان، مشغول به فعالیت هستند.

خبرگزاری میزان- اهمیت اشتغال و نقش آن در قطع زنجیره جرم؛ موجب شده تا اشتغال آفرینی و باز اجتماعی کردن مددجویان، جزو اولویت‌ها و سیاست‌های تحولی قوه قضاییه قرار گیرد آنهم با نظر به اینکه حرفه آموزی زندانیان در ارتقا و بهبود اقتصاد خانواده آنان نیز موثر است.

اشتغال زندانیان و تاثیرات شگرف آن بر کاهش جرم احتمالی آنها پس از آزادی از زندان باعث شده تا در ندامتگاه‌های سراسر کشور برای اجرای طرح‌های زودبازه و با صرفه اقتصادی اجرایی، برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در دستورکار قرار بگیرد.

البته معافیت‌های مالیاتی بسیار خوبی که در قوانین برای کارآفرینان اشتغال زندانیان در نظر گرفته شده، عامل محرک مطلوبی شده تا بخش خصوصی نیز بیشتر از گذشته برای سرمایه گذاری در این بخش ترغیب شود.  

 اردوگاه حرفه آموزی زندان مرکزی زنجان نیز در همین راستا کارگاه‌های کفش دوزی، فرش و قالیبافی، صنایع دستی، لباس دوزی، پخت شیرمال، اتومکانیک، چوب‌بری را راه اندازی کرده که زندانیان فراوانی از 20 سال پیش تاکنون در آنها مشغول به کار و حرفه‌آموزی هستند.

بیشتر بخوانید:

اشتغال ۶۰ مددجو در کارگاه مصنوعات فلزی زندان مرکزی اصفهان

کمک سازمان زندان‌ها به اشتغال زندانیان در راستای اجرای سند تحول قضایی/ فعالیت ۳۵ مددجو در کارگاه قالی بافی اندرزگاه نسوان زندان مرکزی شیراز

مسئولان سازمان زندان‌های زنجان بنا دارند در این کارگاه‌ها، شرایطی فراهم شود تا مددجویان علاوه بر اشتغال در داخل زندان، بعد از آزادی هم بتوانند در حرف مختلف مشغول فعالیت شوندو شغل مناسبی را که در آن تجربه کسب کرده‌اند، آغاز کنند.

 بر همین اساس است که 48 نفر در کارگاه قالیبافی،25 نفر در کارگاه خیاطی و 15 نفر درکارگاه قلم زنی کارگاه‌های مهارت آموزی زندان مرکزی زنجان، مشغول به فعالیت هستند.

مساحت فعلی این کارگاه‌ها حدود ۵۰۰ متر مربع است و محصولات کارگاه‌های  قالی بافی، خیاطی، قلم زنی به بازارهای کل کشور ارسال می شود.  

کارگاه‌های اشتغال زندانیان زنجان از سال ۱۳۷۰ احداث شده و همه کارکنان آن را زندانیان مرد تشکیل می‌دهد.

بناست مکان کارگاه‌ها تغییر پیدا کرده و بزرگتر شوند تا بعد از انتقال کارگاه‌ها به مکان‌ جدید، مددجویان بیشتری و حدود 3 برابر بیشتر از تعداد فعلی در این کارگاه ها، مشغول فعالیت شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *