انفعال دولت اتریش در موضوع رشد قابل توجه نژادپرستی

10:04 - 11 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۱۲۳۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اتریش با بحران نژادپرستی گسترده مواجه است و منفعلانه به این بحران می‌نگرد.

خبرگزاری میزان – رشد قابل توجه نژادپرستی و حملات نژادپرستانه در اتریش در حالی در آمارها و گزارش‌های متعدد خود را نمایان می‌کند که این کشور نسبت به انجام اقدام‌های لازم برای مقابله با این بحران فزاینده بی تفاوت است.

براساس گزارش «آناتولی» به نقل از یافته‌های «ZARA»، یک سازمان ضد نژادپرستی، اتریش در سال 2021، حدود 2 هزار حمله نژادپرستانه را ثبت کرد.

نیمی از حملات مذکور به صورت آنلاین انجام شدند؛ محل وقوع دیگر حملات نژادپرستانه نیز اماکن عمومی، بخش خدمات و سرگرمی، موسسه‌ها و سازمان‌های عمومی و محیط‌های کاری بودند؛ زنان نیز دو برابر بیش از مردان در اماکن عمومی با نژادپرستی مواجه شدند.

اما نکته مهم این است که فقط 22 درصد قربانیان شخصا حملات نژادپرستانه را گزارش دادند و بیشتر موارد توسط اشخاص ثالث ثبت شد.

در عین حال، در سال 2021 بیش از هزار حمله اسلام هراسانه در اتریش رخ داد.

69 درصد از مجموع هزار و 61 حمله اسلام هراسانه در اتریش در سال 2021، علیه زنان مسلمان انجام شد.

نکته مهم درباره این آمار نیز اختصاص بخش قابل توجهی از این حملات به تهدید، خشونت روانی، آزار و اذیت فیزیکی و بدرفتاری توسط پلیس بوده است.

به گزارش « trenddetail»، درخواست برگزاری نخستین همه پرسی ضد نژادپرستی در اتریش که در 19 تا 26 سپتامبر برگزار شد، ناکام ماند.

طومار همه پرسی « Black Voices»، با هدف مشارکت برابر سیاهپوستان، اتباع آفریقایی تبار و رنگین پوستان  در تمام بخش‌های جامعه اتریش از جمله در پارلمان، مهاجرت، بهداشت، آموزش و پرورش در نهایت نتوانست 100 هزار رای لازم برای ارائه به پارلمان را کسب کند.

یکی از سازمان دهندگان امضای این طومار با تاکید بر این که هر شکلی از نژادپرستی بر همه تاثیر می‌گذارد، می‌گوید: در حالی که الیزابت دوم، تداعی کننده استعمارگری در جهان است، اما مرگش توجهات بیشتری را نسبت به طومار « Black Voices» جلب کرد.

وی افزود: خشونت پلیس علیه اقلیت‌های نژادی در اتریش اتفاق می‌افتد و افراد توسط پلیس به قتل می‌رسند.

از سوی دیگر، کمیسیون ضد نژادپرستی و عدم تحمل شورای اروپا پس از انجام بررسی‌های لازم در مورد وضعیت کولی‌ها، گروه‌های آسیب پذیر، مهاجران، پناهجویان، تبعیض نژادی و نژادپرستی پلیس  در کشورهای اروپایی، گزارشی را ارائه کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر اتریش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *