مدیر انتشارات شهید کاظمی: دغدغه قوه قضاییه در کشف انبارهای کاغذ ستودنی است/برخی نمی‌خواهند قیمت کاغذ در بازار به ثبات برسد!

9:21 - 22 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۲۴۶۹
مدیر انتشارات شهید کاظمی گفت: رویکرد قوه قضاییه برای برخورد با واردکنندگان متخلف کاغذ کاری ارزنده و ستودنی بوده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمک کشف همین کاغذهای دپو شده توسط قوه قضاییه توانست بخشی از نیاز ناشران را طی این مدت برطرف کند.

حمید خلیلی در گفت‌وگو با میزان پیرامون ورود قوه قضاییه به موضوع کاغذهای دپو شده در برخی انبارها گفت: رویکرد قوه قضاییه برای برخورد با وارد کنندگان کاغذ متخلف کاری ارزنده و ستودنی بوده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمک کشف همین کاغذهای دپو شده توسط قوه قضاییه توانست بخشی از نیاز ناشران را طی این مدت برطرف کند.

 وی در همین راستا ادامه داد: نمی توان دغدغه قوه قضاییه در بحث کشف انبارهای کاغذ دپو شده را از نظر دور داشت، اما ضرورت دارد تا قوه قضاییه با نظارت و پیگیری مسئله کاغذ، دست مافیا را از حوزه این کالای استراتژیک کوتاه کند.

مدیر انتشارات شهید کاظمی غیر واقعی بودن قیمت کاغذ را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: قیمت کاغذ دیگر با مقوله عرضه و تقاضا قابل حل یا بررسی نیست زیرا افزایش قیمت کاغذ سبب شده تا ناشران؛ کتاب های کمتر را با قیمت های بیشتر نسبت به گذشته تولید کنند این به معنی کاهش خرید کتاب در بازار خواهد بود از سوی دیگر، حال که تقاضا کاهش یافته قیمت کاغذ به عنوان ماده اولیه نیز باید کم شود اما مشاهدات نشان می دهد که قیمت کاغذ هیچ ربطی به درخواست و تقاضای بازار ندارد.

دست‌هایی در کار است

وی ابراز کرد: دست‌هایی در کار است که تلاش دارد تا عرصه را بر تولیدکنندگان تنگ کند. تعداد انتشاراتی هایی که به سبب مشکلات اقتصادی ترجیح داده اند تا بازار فعالیت های فرهنگی را کم کنند بسیار است.

خلیلی به قیمت کتاب طی این روزها اشاره و بیان کرد:  قیمت یک کتاب 200 صفحه ای حدود 100 هزار تومان شده است و این دوری مخاطب را از خرید و مطالعه کتاب در پی دارد، از سوی دیگر من به عنوان یک ناشر نتوانسته ام حقوق دو ماه کارکنانم را بپردازم و مشکلات مالیات و غیره هر کدام سر جای خود قرار دارد.

کتاب تولید نمی‌کنند

مدیر انتشارات شهید کاظمی به چالش موجود بر سر راه ناشران پرداخت و تاکید کرد: تولید کتاب این روزها با مشکلات و چالش های فراوانی روبرو است و تولیدکنندگان ترجیح می دهند تا کتابی را تولید نکنند زیرا کتاب‌ها حتی توسط کتاب فروشان نیز به فروش نمی رسد و سرمایه ناشر بر نمی گردد و یا در دراز مدت باز می گردد که دچار گذشت زمان شده و ارزش سرمایه به خاطر تورم کاهش بسیاری پیدا می‌کند.

قوه قضاییه

تاثیر قیمت کاغذ بر فرهنگ

خلیلی تاثیرات‌ گران شدن کاغذ بر فرهنگ را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: افزایش کاغذ و در پی آن افزایش قمیت کتاب به معنی عدم توانایی خرید کتاب توسط دوستداران این دوست مهربان است من به عنوان یک ناشر احساس شرمندگی دارم که توان خرید برای کتاب خوانان کاهش پیدا کرده است. از نظر ناشران بالا بردن قیمت کتاب  امری نادرست بوده لذا نظارت بر قیمت بازار کاغذ و تخلفاتی که در این حوزه شکل می گیرد نیازمند پیگیری مجدانه است.

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه کاغذ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *