تجمع اعتراضی علیه پلیس آمریکا در پی ضرب و شتم نوجوان فلسطینی

15:33 - 27 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۵۴۵۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعدادی از فعالان حقوق مدنی در مقابل اداره پلیس «اوک لان» تجمع کردند تا در مورد ضرب و شتم یک نوجوان آمریکایی فلسطینی توسط پلیس خواستار اجرای عدالت شوند.

خبرگزاری میزان - ده‌ها نفر در مقابل اداره پلیس شهر «اوک لان» در ایالت ایلینوی تجمع کردند تا برای «هادی ابواطلاه»، یک نوجوان 17 ساله فلسطینی که در یک بازرسی توسط سه افسر پلیس سفیدپوست مورد ضرب و شتم قرار گرفت، عدالت را خواستار شوند.

به گزارش «نیو عرب»، تظاهرکنندگان، یک ائتلاف چند نژادی از فعالان اجتماعی مختلف، شعارها و سخنرانی‌های خود را در خارج از اداره پلیس آغاز کردند، سپس تعدادی از آنها توانستند وارد این اداره شده و در مورد این پرونده اظهار نظر کنند.

آنها خواستار اخراج سه افسر پلیسی هستند که ابواطلاه را کتک زدند. آنها این افسران را به حمله جنایتکارانه متهم کردند. آنها همچنین خواستار پاسخگویی رئیس پلیس این شهر شده‌اند.

«فرانک چپمن»، مدیر اجرایی اتحاد ملی علیه نژادپرستی و سرکوب سیاسی، گفت: «ما از دادستان کل کشور می‌خواهیم که در این رابطه اقدام کند. اگر لازم باشد، ما به وزارت دادگستری خواهیم رفت.»

وی گفت: «ما در آمریکا با افزایش نژادپرستی روبرو هستیم. برتری طلبان سفیدپوست بیداد می‌کنند و انواع اعمال خشونت آمیز را علیه رنگین پوستان مرتکب می‌شوند.م

ابواطلاه در اواخر جولای، در حالی که به عنوان مسافر در شهر اوک لان در حال تردد بود در یک ایستگاه بازرسی بازداشت شد.

به نظر می‌رسد فیلم ضبط شده توسط دوربین نصب شده بر روی خودروی پلیس گزارش‌های شاهدان و فیلم‌های ویدیویی را تایید می‌کند که نشان می‌دهد افسران این نوجوان را پس از اینکه او را تحت کنترل درآورده بودند و دیگر حرکت نمی‌کرد، کتک می‌زنند.

افسران پلیس مدعی شده‌اند که گمان می‌کردند او مسلح است.

بر اساس شکایتی که در اوایل ماه جاری توسط شعبه شیکاگو شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) ارائه شد، ابواطلاه از خونریزی داخلی در مغز، شکستگی لگن، شکستگی بینی و کبودی‌ها و پارگی‌های متعدد رنج می‌برد. پس از مرخص شدن از بیمارستان، او برای جلسه استماع به بازداشتگاه نوجوانان شهر «کوک» منتقل شد.

این پرونده ائتلاف متنوعی از فعالان را گرد هم آورده است که بسیاری از آنها از جامعه سیاه‌پوستان هستند و خشونت پلیس را کاملا تجربه کرده‌اند.

این پرونده همچنین به افشای سایر موارد سوء رفتار پلیس نسبت به اعراب و مسلمانان کمک کرده است.

«محمد سانکاری»، سازمان دهنده اصلی شبکه اقدام عرب آمریکایی مستقر در شیکاگو گفت: «جامعه ما بیش از حد تحت نظارت است.»

وی در ادامه گفت: «موارد بسیاری را دیده‌ایم که اعضای جامعه ما به اتهامات جعلی تروریسم تحت فشار قرار گرفته‌اند.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *