رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ورود مؤثر رئیس قوه قضاییه به موضوع تعیین تکلیف‌ها از نظر ارتباط نزدیک با مراجع رسیدگی‌کننده

11:34 - 29 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۸۷۷۵
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: ورود رئیس قوه قضاییه به موضوع تعیین تکلیف ها به جهت ارتباط نزدیکی که با مرجع رسیدگی‌کننده دارد بسیار مؤثر بوده است.

خبرگزاری میزان _ عبدالمجید اجتهادی در نشست خبری در خصوص عملکرد سازمان اموال تملیکی در یک سال اخیر گفت: یکی از اقدامات دولت سیزدهم، ساماندهی انبارهای اموال تملیکی بوده است.

وی بیان کرد: به گفته رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه وضعیت انبارهای اموال تملیکی تا قبل از دولت سیزدهم وضعیت نامطلوبی داشته است.

مدیر عامل سازمان اموال تملیکی گفت: ورود رئیس جمهور در مهر ۱۴۰۰ به انبارهای اموال تملیکی در بوشهر آغاز دیده شدن تضییع حقوق مردم بوده است که تا قبل از آن شاید حتی وزیری از دولت‌های قبل توجهی به انبارهای سازمان و تعیین تکلیف کالاها نداشته است.

اجتهادی گفت: ورود رئیس قوه قضاییه به موضوع تعیین تکلیف‌ها به جهت ارتباط نزدیکی که با مرجع رسیدگی کننده دارد بسیار موثر بوده است و به دنبال آن مشارکت و اهمیت موضوع برای دادگستری های سراسر کشور و مراجع رسیدگی کننده، سازمان تعزیرات، دادسرا ها و دادگاه های انقلاب را داشته است و شاهد همکاری بین قوا در موضوع مهمی که سالها فراموش شده بود هستیم.

وی افزود: در زمینه اقدامات سازمان بحث ساماندهی انبارها مطرح است که در چند ماهه آخر سال 1400 و چند ماه ابتدایی سال 1401 در 14 استان که جزو استان های هدف است بحث ساماندهی انبارها و تجهیز انبارها صورت گرفته است و با این اقدام بیش از 5 هزار متر به ظرفیت انبارها اضافه شد و به این ترتیب ظرفیت انبارها جدودا 3 برابر شد که مطلقا در گذشته چنین چیزی وجود نداشته است.

مدیر عامل سازمان اموال تملیکی گفت: حدود 13 میلیارد تومان با مساعدت دولت بودجه به انبارها اختصاص داده شده و با این بودجه ظرفیت انبارها 3 برابر شده است؛ همچنین به دنبال این کار بحث کد گذاری، شناسنامه گذاری و بحث حفظ کیفیت کالاهایی که در اختیار سازمان است دنبال شده است.

اجتهادی تاکید کرد: باید ظرف مدت سه ماه ساختار سازمان تملیکی اصلاح می شد و بحث ساماندهی انبارها نیز مطرح بود و بهع دنبال آن 23 اسفند 1400 ساختار اموال تملیکی با هابلاغ سازمان امور استخدامی توسط وزیر اقتصاد رونمایی شد و این مسئله سرآغاز تحول نظام سازمان اموال تملیکی شده است.

به گفته وی در بحث تعیین تکلیف ها، میزان پارتی ها، درصد فروش و تعداد مزایده ها رکورد های جدیدی ثبت شده است به طوریکه در اردیبهشت 1400، مزایده ها  بالغ بر 91 میلیارد تومان بوده و در سال جاری به حدود 290 میلیارد تومان رسیده است.

 مدیر عامل سازمان اموال تملیکی گفت: همچنین رقم مربوط به مزایده‌های انجام شده برابر 78 میلیارد تومان در خرداد 1400 بوده است که این رقم در خرداد 1401 به بیش از 315 میلیارد تومان رسیده است.

اجتهادی گفت: باتوجه به دستورات ویژه رییس جمهور در سفر به هرمزگان کل فروش در این استان 74 میلیارد تومان بوده که این موضوع از زمان حضور رییس جمهور در هرمزگان تا 23 خرداد ماه رشد 722 درصدی داشته است و در زمینه اظهارنامه های کالاهای متروکه نیز رشد 700 درصدی را شاهد بودیم.

وی افزود: تعیین تکلیف کالاها در سال 1400 در استان بوشهر با رشد 80 درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است و بیش از 8 هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شده است به طوری که در گذشته به این دلیل که برخی دستگاه ها توجه کافی را نداشتند مجبور شدیم حجم زیادی از کالاها را امحا کنیم که اگر زودتر رسیدگی می‌شد شاید می‌توانستیم از کالا ها استفاده کنیم.

مدیر عامل سازمان اموال تملیکی گفت: از مهر ماه سال 1400 تا به امروز بیش از 80 درصد افزایش فروش را نسبت به مدت مشابه شاهد بودیم و در پنج استان اهداف نسبت فروش به مراتب بیشتر بوده است و در بحث استرداد که براساس رای مراجع رسیدگی کننده است شاهد رشد 93 درصد بودیم.

اجتهادی در خصوص تعیین تکلیف ذرت های آلوده، مشکلات امحا و صادرات آن گفت: ذرت‌های آلوده موجود در بندر امام خمینی127 هزار تن بوده که 100 هزار تن آن در گذشته صادر شده است و در این زمینه بحث اینکه بخواهند یقه کشور ما را بگیرند مطرح نیست چرا که این کالاها سم زدایی شده است؛ ماهیت ذرت‌ها کاملا تغییر کرده و با توجه به اینکه معیارهای مصرف داخل کشور را نداشته بحث صادرات مطرح شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *