قنبرزاده: فدراسیون بالای 20 میلیارد پول بلوکه شده دارد/ براتی: اگر سوالی هست باید از هر 8 عضو هیات رئیسه پرسید

15:48 - 10 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۳۳۴۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال گفت: علی‌رغم شعارهای مجامع بین المللی، تحریم اقتصادی و تحریم ورزش وجود دارد.

خبرگزاری میزان - منصور قنبرزاده، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال پس از مجمع عمومی فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*آزادترین انتخابات را در منطقه داشتیم، اما این همه جو سازی برای کشور ما می‌شود. امروز همه آمدند. مخالف و موافق صحبت کردند و رای گیری شد. نمایندگان فیفا و AFC این مظلومیت را دیدند. در شبکه‌های معاند بر علیه کشور ما خیلی صحبت می کنند. فکر نمی‌کنم در منطقه چنین آزادی باشد که تعدادی از اعضای هیات رئیسه و رئیس فدراسیون را استیضاح و به این شکل با آرامش برگزار کنند.

*نکته دیگری که در مجمع برگزار شد، ما مظلوم واقع شدیم. در دنیا بحث عدم دخالت ثالث وجود دارد. نمایندگان فیفا آمدند دیدند چقدر آزادانه کار کردیم. رسانه‌های ما باید از نمایندگان فیفا بخواهند که چرا پول‌های ما باید در این نهاد بلوکه شود؟ بگویید چرا وقتی کشوری تضمین می دهد با تیم ملی ما بازی کند مسائل سیاسی را مطرح می کنند.

*از آن طرف فیفا و کمیته بین المللی المپیک صراحتا می گویند عدم دخالت ثالث، مسائل سیاسی و نژادی باید باشد اما اینجا بازهم مسائل سیاسی را مطرح می کنند. بازهم کشور ما مظلوم واقع می شود و می بینیم علی‌رغم شعارهای مجامع بین المللی، تحریم اقتصادی و تحریم ورزش وجود دارد. این ها مسائلی است که جا دارد رسانه های ما از آقایان بخواهند.

*از کل تشکیلات نظام، هیات وزیران، رئیس جمهور و معاون اول که خیلی به ورزش و خصوصا فوتبال توجه دارند، خواهش دارم. تیم در آستانه جام جهانی است و ما تحریم هستیم. فیفا تحریم اقتصادی کرده، فدراسیون شاید بالای 20 میلیارد پول بلوکه شده دارد. تا اینکه راهکاری باشد این پول‌ها با رایزنی در سطح بسیار بالای نظام آزاد شود، به شکلی تیم ملی را تغذیه مالی کنند و حتی قرض بدهند تا در شرایط ایده‌آل به جام جهانی برویم.

احمدرضا براتی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پس از مجمع عمومی فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*اساس‌نامه‌ای که خود من نوشتم ، ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده دایر بر اینکه ظرفیت‌ پرسشگری و مطالبه‌گری مجمع به بالا برود. هیچ اشکالی هم ندارد و این مسئله عین دموکراسی است و ما نیز استقبال می‌کنیم ولی به شرط اینکه سایر شرایط قانونی هم رعایت بشود. یعنی یک بعد قضیه فقط دیده نشود. اگر قرار است استیضاحی، عزلی ، حمایتی صورت گیرد باید همه ابعاد و همه وجوه قانونی کار رعایت بشود.

*اصلا نمی‌خواهم اسم بیاورم. نمی‌شود بیاییم یک سری چیزهایی را به اشخاص نسبت بدهیم. چیزی که روی آن مطالعه کافی نشده که این امر آیا قانونی است یا خیر. مطالعه نشده که آیا این فرد اصلا در این فرایند مداخله داشته یا نه، تصمیم گیرنده بوده یا نه؟ این موضوعات باید در نظر گرفته شود و بدون مطالعه گفتن پسندیده نیست.

*توصیه ما این بود که اگر قرار است سوالی صورت بگیرد، چرا از این 4 نفر تنها صورت می‌گیرد. هیات رئیسه 8 نفر یا به قولی 9 نفره بوده و این سوالاتی که امروز پرسیده شد مطلقا به این 4 نفر و یا حتی 8 نفر انتصابی نداشته است. فرضاً اگر قرار است ما ظلمی بکنیم، ما می‌گوییم باالسویه عدله. اگر قرار است این سوالات را از این 4 نفر بپرسید باید از هر 8 نفر بپرسید. اگر هم فقط اصرار دارید از این 4 نفر سوال بپرسید، پس مشخص است منظورتان رسیدن به پاسخ سوال نیست. منظور دیگری پشت قضیه است. به هر کیفیت هر چه بود، گفته شد و ما نیز پاسخ دادیم.

*در خصوص عزل سراجی اجازه بدهید این مسائل را بررسی کنیم، چون این مسائل حقوقی است و من خودم نیز مطالعه کافی نکردم و باید بررسی شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *