کارشناس حقوق بشر سازمان ملل به ایالات متحده آمریکا سفر می‌کند

10:00 - 12 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۳۳۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر و فقر شدید به ایالات متحده آمریکا سفر می‌کند.

کارشناس حقوق بشر سازمان ملل به ایالات متحده آمریکا سفر می‌کندبه گزارش  گروه حقوقی و قضایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فقر شدید و حقوق بشر، از ۱ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ جهت بررسی تلاش‌های دولت برای ریشه کنی فقر در کشور و نحوه ارتباط آن‌ها با تعهدات دولت تحت قوانین بین المللی حقوق بشر، از ایالات متحده بازدید خواهد کرد.

آلستون گفت: برخی ممکن است بپرسند که چرا یک گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد فقر شدید و حقوق بشر از کشوری مثل ایالات متحده بازدید می‌کند. اما علی رغم ثروت بزرگ در ایالات متحده، فقر و نابرابری بزرگی وجود دارد.

با توجه به تأکید جدی ایالات متحده در مورد حقوق شهروندی و حقوق سیاسی مردم، در سیاست خارجی آن کشور و با توجه به اینکه این حقوق، در میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی تصویب شده است، تمرکز من بر تاثیرگذاری فقر بر حقوق مذکور برای مردم ساکن در ایالات متحده خواهد بود. 

او با افرادی که در فقر زندگی می‌کنند، سازمان‌های جامعه مدنی، متخصصان علمی و مقامات دولتی دیدار می‌کند تا به طیف گسترده‌ای از پارامتر‌های کلیدی فقر شامل نظام عدالت، رفاه و مراقبت‌های بهداشتی، موانع مشارکت سیاسی، بی خانمانی و حقوق اساسی اجتماعی مانند تامین اجتماعی، مسکن، آب و بهداشت، دسترسی داشته باشد.

 

 

گزارشگر ویژه مشاهدات و توصیه‌های اولیه خود را در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز جمعه ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ در ساعت ۱۲:۰۰ ساعت محلی در مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در واشنگتن دی سی به اشتراک می‌گذارد.

کنفرانس مطبوعاتی به صورت زنده پخش خواهد شد و جزئیات در وب سایت گزارشگر ویژه در دسترس خواهد بود.

گزارش نهایی آلستون در مورد سفر وی به ایالات متحده در بهار ۲۰۱۸ در دسترس خواهد بود و در ژوئن سال ۲۰۱۸ در ژنو در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه خواهد شد.

فیلیپ آلستون (از کشور استرالیا) وظیفه خود را به عنوان گزارشگر ویژه فقر و حقوق بشر در ژوئن ۲۰۱۴ آغاز کرد.

این سمت به عنوان گزارشگر ویژه، بخشی از آنچه که به عنوان رویه‌های ویژه شورای حقوق بشر شناخته می‌شود، است.

رویه‌های ویژه، بزرگترین بخش کاری کارشناسان مستقل در نظام حقوق بشر سازمان ملل است که وظیفه کنکاش و نظارت شورا را در کشور‌های خاص یا مسائل موضوعی را در همه نقاط جهان مورد توجه قرار می‌دهند.

کارشناسان رویه‌های ویژه به طور داوطلبانه کار می‌کنند؛ آن‌ها کارکنان سازمان ملل نیستند و برای کارشان حقوق و دستمزد دریافت نمی‌کنند. آن‌ها مستقل از هر دولت یا سازمان هستند

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *