فناوری هسته‌ای کره شمالی از "پاکستان" پیشرفته‌تر است

12:04 - 16 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۱۰۹
دانشمند هسته‌ای پاکستان با اشاره به اینکه همکاری موشکی این کشور و کره شمالی از کسی پنهان نیست، گفت: فناوری هسته‌ای پیونگ‌یانگ از اسلام‌‌آباد پیشرفته‌تر است.

به گزارش سرویس بین الملل عبد‌القدیر‌خان دانشمند هسته‌ای پاکستان گفت: همکاری موشکی پاکستان و کره شمالی از کسی پنهان نیست.

قدیر‌خان اظهار داشت: در زمینه همکاری موشکی تا کنون 2 بار به کره‌شمالی سفر کرده‌ام و متوجه شدم تکنولوژی هسته‌ای این کشور از پاکستان پیشرفته‌تر است.

به گزارش داون، وی افزود: دانشمندان هسته‌ای کره شمالی بسیار با صلاحیت هستند و بیشتر در روسیه تحصیل کرده‌اند.

دانشمند هسته‌ای پاکستان تأکید کرد: روسیه و چین همچنان به حمایت خود از کره‌شمالی ادامه می‌دهند این کشورها در گذشته نیز از ویتنام در برابر آمریکا پشتیبانی کردند.

وی افزود: قدرت تخریب بمب هیدروژنی از بمب هسته‌ای بیشتر است و با استفاده از آن می‌توان ظرف چند دقیقه یک شهر بزرگ را ویران کرد.

مصاحبه عبد‌القدر‌خان یک روز بعد از ششمین آزمایش سلاح هسته‌ای که مربوط به بمب هیدروژنی بود انجام شد.

بر اساس اعلام مقامات پیونگ‌یانگ این بمب هیدروژنی قابلیت بارگذاری روی موشک های جدید بالستیک بین‌قاره‌ای را دارد.

در همین راستا، «کی سی ان اِی» رسانه رسمی کره شمالی تصاویری از «کیم جونگ اون» رهبر جوان این کشور را منتشر کرد که وی را در حال بررسی آنچه که بمب هیدروژنی جدید نامیده می شود، نشان می داد.

پس از آن رسانه از وقوع زمین لرزه در کره شمالی خبر دادند و کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که این زمین لرزه ساختگی بوده و بدلیل آزمایش هسته‌ای کره شمالی رخ داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *