گام ديگر دستگاه قضا در حوزه ابلاغ الكترونيك/ اجرای طرح عدالت الکترونیکی هدف اصلی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه

14:51 - 13 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۷۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آئین رونمایی از سامانه امضای الکترونیک و احراز هویت قضائیه به همت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با حضور دادستان کل کشور و معاون اجتماعی قوه قضائیه برگزار شد.

گام ديگر دستگاه قضا در حوزه ابلاغ الكترونيك/ اجرای طرح عدالت الکترونیکی هدف اصلی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیهبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، عصر روز گذشته آئین رونمایی از سامانه امضای الکترونیک و احراز هویت قضائیه به همت آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم که حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور، محمدباقر الفت معاونت اجتماعی قوه قضائیه، فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و برخی دیگر از مسئولان حضور داشتند از سامانه امضای الکترونیکی و احراز هویت توسط حجت الاسلام شهریاری رئیس مرکز آمار قوه قضائیه رونمایی شد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در رابطه با اقدامات مرکز آمار در سالیان اخیر اضحار کرد: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه هدف اصلی اش را طرح عدالت الکترونیکی برای دستیابی آسان به عدالت از سوی قوه قضاییه برای ذی نفعان و شهروندان قرار داده است.

معاون رئیس قوه قضاییه از اقدامات این مرکز، راه اندازی سامانه خدمات الکترونیک قضایی شامل درگاه خدمات الکترونیک قضایی و دفاتر خدمات الترونیک قضایی و راه اندازی سامانه ثنا ، ابلاغ الکترونیکی و ارتباط مکانیزه با نیروی انتظامی و احراز هویت و امضای دیجیتال را عنوان کرد.

وی اظهار کرد: ابلاغ الکترونیک بزرگترین کار در دستگاه قضایی است. از سال ۸۷تا۹۰ قانون را تغییر دادیم و سپس ابلاغ الکترونیکی را راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه امروز شبکه ملی عدالت که در مواد آیین دادرسی کیفری نام برده شد، صد در صد در جریان است، گفت: یکپارچه سازی سرور استانها و سرور استان تهران از اقدامات ما است. از دیگر اقدامات افزایش اقلام اطلاعاتی قوه قضائیه است که از ۴ قلم به ۵۰ قلم اطلاعاتی رسیدیم.

حجت الاسلام شهریاری گفت: همچنین تولید اطلس آماری جرایم و دادخواست ها در کشور و توزیع ماهیانه آماری و سامانه جامع آماری و سجل قضایی و دبیرخانه الکترونیک سامانه جامع منابع انسانی، سامانه جامع مالی و پشتیبانی و طرح مراقبت الکترونیکی در دستور کار و در حال اجراست.

شهریاری اضافه کرد: تا پایان سال به 700 دفتر خدمات الکترونیکی خواهیم رسید.

گفتنی است در پایان این مراسم از وکلای منتخب تقدیر شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *