کمک 11 میلیاردی به زندانیان جرایم غیرعمد استان فارس

12:46 - 30 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۱۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در ۵ ماهه اول سال جاری خیرین نوعدوست استان فارس با اهدای کمک یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان به صورت نقدی همیار ستاددیه در امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بودند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی ستادیه کشور، سید حشمت‌الله حیات‌الغیب مدیرکل زندان‌ها و نایب رئیس هیات امناء ستاد دیه استان فارس در جلسه هیئت امناء این نهاد مردمی گفت: با توجه به نابسامانی‌های اقتصادی آمار جرایم مالی در استان فارس آمار بالایی است و متاسفانه در سطح کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است. آمایر که امروز از عدد ۱۲۰۰ زندانی جرایم غیرعمد هم فراتر رفته است.


وی با تقدیر از همیاری خیرین در امر آزادی این دسته از زندانیان واجد شرایط افزود:  در۵ ماهه اول سال 96 نیکوکاران با بذک کمک یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان به صورت نقد و ۶ میلیارد تومان در قالب تعهدات زمینه آزادی قریب به 300 زندانی را فراهم نموده‌اند.

حیات الغیب یادآور شد: سال گذشته نیز در سایه این حمایت عمومی تعداد ۴۱۲ نفر زندانی جرایم غیرعمد از بند زندان‌ها آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

وی با تأکید براینکه حضور خیرین در نشست های ستاد دیه موجب دلگرمی مسئولین در زندان‌ها است، اظهار کرد: با همت خیرین ۵۳ پرونده در این نوبت بررسی شد و بعد از بررسی دقیق شرایط مددجویان معرفی شده زمینه آزادی بیش از نیمی از آن‌ها در روزهای آتی فراهم خواهد شد.

در ادامه اصغر تراب‌پور مدیر نمایندگی ستاد دیه استان فارس هم در سخنانی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 293 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که تا پایان شهریورماه امید است این رقم به 500 نفر افزایش یابد.

وی افزود: در سال جاری از مجموع زندانیان استخلاص یافته ۲۸ زندانی را زنان شامل می‌شدند که در مقایسه با سال گذشته که تنها ۱۳زندانی نسوان از سوی ستاددیه برگه آزادی دریافت کردند آمار آزادی زندانیان زن رشد سه برابری داشته است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان فارس ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۷۴ نفر زندانی در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد ۹۱۲ نفر زندانی بابت بدهی‌های مالی، ۲۵۶ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت تعهدات مهریه ونفقه، و ۵۶ نفر هم به سبب دیات ناشی از حوادث کارگاهی در زندان حضور دارند..
انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *