آمریکا قبل از افزایش نظامیان در "افغانستان" مشکل حمایت پاکستان از تروریسم را حل کند

21:18 - 08 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۷۴۶
ژنرال بانشسته ارتش و کارشناس مسائل دفاعی در آمریکا اعلام کرد که پاکستان مسئول ناامنی‌ها در افغانستان است و حل این مشکل نسبت به افزایش نظامیان آمریکایی اولویت دارد.

به گزارش سرویس بین الملل توماس مک‌اینرنی ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا و کارشناس مسائل دفاعی در گفت‌وگو با «فاکس نیوز» اعلام کرد که پاکستان مسئول ناامنی‌ها در افغانستان است و مقامات این کشور برای مقابله با تهدیدهای موجود با واشنگتن همکاری نمی‌کند.

در این گفت‌وگو، مک‌اینرنی پاکستان را مسئول بن‌بست نظامی در افغانستان دانست.

زمانی که از وی درباره عدم موفقیت آمریکا در افغانستان پرسیده شد، ژنرال مک‌اینرنی پاسخ داد که پاکستان دلیل آن است.

وی افزود: زمانی که جورج بوش رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر عنوان کرد که "یا با ما و یا علیه ما هستید"، پاکستان در پاسخ حمایت خود از آمریکا را اعلام کرد، اما در حقیقت اسلام‌آباد در این سال‌ها از ما حمایت نکرد بنابراین باید به این موضوع توجه شود.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی افزود که در 9 شهر اصلی ایالت بلوچستان پاکستان از گروه‌های تروریستی حمایت مالی و جذب نیرو می‌شود.

مک‌اینرنی این موضوع را مشکلی بزرگ دانست زیرا در فصول غیرجنگی، گروه‌های شبه‌نظامی به پاکستان بازمی‌گردند.

وی در ادامه نیز خواستار حملات هوایی آمریکا به مراکز آموزشی گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان شد و اظهار کرد که پیش از تصمیم اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان، واشنگتن ابتدا باید مشکل حمایت اسلام‌آباد از گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا را حل کند.

این در حالی است که دولت ترامپ در حال بررسی استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان است، اما اختلاف‌نظر در تیم امنیت ملی وی سبب تأخیر در اعلام این استراتژی شده است.

چندی پیش نیز مجلس نمایندگان آمریکا به سه طرح رأی دادند که حمایت‌های مالی از اسلام‌آباد را به پیشرفت رضایت‌بخش این کشور علیه تروریسم مشروط کرد.

وزارت دفاع آمریکا به همین دلیل واریز 50 میلیون دلار از باقی‌مانده کمک‌ها به حساب دولت پاکستان را به‌خاطر عدم جدیت این کشور در مبارزه با تروریسم به حال تعلیق درآورد، پیش از این پنتاگون 550 میلیون دلار از این مبلغ را پرداخته بود.

«تد پو» پیشنهاددهنده این طرح همچنین خواستار قرار دادن پاکستان در فهرست کشورهای حامی تروریسم شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *