۷۴ درصد از پرونده‌های مسن مختومه شد

10:45 - 24 تير 1396
کد خبر: ۳۲۸۷۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئس دادگستری محمدیه گفت: یکی از معضلات دادگستری‌ها وجود پرونده‌های قدیمی است و با تلاش حوزه قضایی در سال گذشته 74 درصد از پرونده‌های مسن این حوزه مختومه شده است.

بهروز عباسی رئیس دادگستری محمدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با تاکید بر ضرورت کنترل ورودی پرونده‎های قضایی اظهار کرد : هرساله در ابتدای سال برنامه‌ای از طرف رئیس کل دادگستری استان قزوین برای هر حوزه قضایی طراحی می‌شود که هر حوزه مکلف به رسیدگی به شاخصه‌های مربوط به آن است که درپایان سال گزارشی از این شاخصه‌ها باید اعلام شود.


وی بیان کرد: رئیس کل دادگستری استان قزوین در سال گذشته کاهش موجودی محاکم را در شهر محمدیه 40 درصد در نظر گرفته بود که این رقم به کاهش 52 درصدی رسید.


این مسئول عنوان کرد: از دیگر شاخصه‌های که برای حوزه قضایی شهر محمدیه پیش بینی شده بود کاهش 30 درصدی موجودی محاکم در شورای حل اختلاف این شهر بود که در سال گذشته این رقم به کاهش 41درصدی رسید.


وی ادامه داد: یکی از معضلات دادگستری‌ها وجود پرونده‌های قدیمی است و با تلاش حوزه قضایی شهر محمدیه در سال گذشته 74 درصد از پرونده‌های مسن این حوزه مختومه شده است.


این مسئول افزود: با توجه به جمعیت روز افزون، دادگستری شهرمحمدیه در ناحیه شهرک مهرگان 3500 متر مربع زمین برای ساخت شورای حل اختلاف در نظر گرفته است.


وی اظهارکرد: با افتتاح ساختمان جدید دادگستری در شهر محمدیه ساختمان سابق دادگستری این شهر به عنوان دادسرا مورد استفاده قرا می‌گیرد که این موضوع در رفاه حال مردم تاثیر دارد.


رئیس دادگستری شهر محمدیه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش جرم و اختلافات بیان کرد: ارتقاء آگاهی مردم یکی از عوامل کاهش جرم و ورود پرونده‌های قضایی مردم است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *