رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آیا برخورد با متخلفان و قانون شکنان اقدامات داعش گونه است؟ / عده‌ای با پوشش هنر به دنبال ترویج مفاسد هستند

17:38 - 09 تير 1396
کد خبر: ۳۲۳۹۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین مظفری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهدمقدس در حرم مطهر رضوی گفت: حق حاکمیت تن‌ها از آن خداست و پس از او به، ولی او میرسد وامروز دستگاه قضایی منصوب ومأذون جانشین امام زمان عج است و براین اساس اطاعت از احکام دستگاه قضایی بر همه لازم است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین مظفری رییس کل دادگستری خراسان رضوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهدمقدس در حرم مطهر رضوی گفت: حق حاکمیت تن‌ها از آن خداست و پس از او به، ولی او میرسد وامروز دستگاه قضایی منصوب ومأذون جانشین امام زمان عج است و براین اساس اطاعت از احکام دستگاه قضایی بر همه لازم است.

وی با بیان اینکه منشاء اقدامات دستگاه قضایی مبانی شرع مقدس اسلام و قانون است و درزمینه اجرای آن هیچ خط قرمزی وجود ندارد، تصریح کرد: امروز و با توجه به مبانی پیش گفته. ک. تسلیم در برابراحکام دستگاه قضایی تسلیم در برابر امر، ولی خدا و احکام الهی است، بنابر این سرپیچی از آن جایز نیست.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی منشأ مخالفت‌ها با دستگاه قضایی را بی ایمانی وبی تقوایی دانست و گفت: البته افکار عمومی به این امر واقف است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری ادامه داد: علت تخریب دستگاه قضایی به ویژه در سالهای اخیر حرکت این مجموعه در مسیر انقلاب وخط ولایت ونیز دفاع از حقوق عامه و مبارزه با مفاسد و قانون شکنان است.

وی افزود: متأسفانه عده‌ای در اثر جهل و بی اطلاعی مواردی را به دستگاه قضایی نسبت میدهند که واقعیت و حقیقت ندارد، بنابر این در برابراین جریان باطل باید روشنگری صورت گیرد.

این مقام قضایی اظهار کرد: فساد مالی، زمین خواری، قاچاق کالا ارز و مواد مخدر وجرایم حرفه‌ای تن‌ها بخشی ازتخلفات و جرایم مخالفان دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری با بیان اینکه امروز دستگاه قضایی میتواند در تمام شئون زندگی اجتماعی نقش مؤثر ومفید ایفا کند، دستگاه قضایی را بزرگترین حامی و مدافع ازادی‌های قانونی و مشروع دانست.

وی تصریح کرد: هیچکس اجازه ندارد به بهانه ازادی و با سو استفاده از احساسات مردم ازادی‌های عمومی و حقوق مسلم شهروندی رانفی و تحدید کند.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی اضافه کرد: قوه قضاییه خود را موظف به دفاع از حقوق عمومی در برابرمنفعت طلبی‌های حزبی و جناحی میداند.

وی بیان داشت: به کرات اعلام کردیم دستگاه قضایی با هنر و اصل برگزاری کنسرت مخالف نیست، ما بنا به درخواست مردم، مبانی شرعی و وظیفه قانونی با فساداخلاقی وجرم وتخلف مخالفیم.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری با بیان اینکه عده‌ای باپوشش هنر به دنبال ترویج مفاسد هستند و ما اجازه این کار را نمیدهیم، افزود: از فرزند آن شهید بزرگوارانتظار نمیرود که دستگاه قضایی را به حرکات داعش گونه متهم کند و اینگونه اظهارات جای تعجب و تأسف دارد.

وی با طرح این سئوال که آیا دفاع از حقوق مردم، مبارزه با مفاسد، برخورد با متخلفان و قانون شکنان اقدامات داعش گونه است؟ گفت: زیر سوال بردن این حجم خدمات ارائه شده تضییع حق مردم، جامعه اسلامی و خدا است.

این مقام قضایی با اشاره به این نکته تاریخ در حال تکرار است، تصریح کرد: همانگونه که شهید بهشتی درمعرض هجمه‌های ناجوانمردانه بود امروز نیز قوه قضاییه درنوک پیکان حملات دشمنان قرار دارد و این نشان دهنده مظلومیت دستگاه قضایی است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی اظهار کرد: ازاد سازی ورفع تصرف ازحدود ۲۷۰۰ هکتار از اراضی، رسیدگی به حدود ۱ میلیون وپانصد هزار پرونده، برخورد با جرایم خاص و خشن، پیشگیری از وقوع جرایم وساماندهی به چند پرونده ملی تن‌ها بخشی از خدمات ارائه شده توسط دستگاه قضایی خراسان رضوی درسال گذشته بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *