رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کمیسیون حقوق‌بشر "افغانستان" خواستار جلوگیری از تلفات کودکان شد

22:30 - 10 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۸۹۵
کمیسیون حقوق بشر افغانستان از افزایش تلفات کودکان در سه ماه گذشته در این کشور ابراز نگرانی گرده و می‌گوید که باید قوانین جنگی رعایت شده و از تلفات غیرنظامیان و کودکان جلوگیری شود.
کمیسیون حقوق‌بشر به گزارش سرویس بین الملل بلال صدیقی سخنگوی کمیسیون حقوق بشر در افغانستان اعلام کرد که از طرف‌های درگیری می‌خواهیم که قوانین جنگی را رعایت کنند که با رعایت آن به کودکان و غیرنظامیان آسیبی نمی‌رسد.
 
کمیسیون حقوق بشر افغانستان از دولت این کشور نیز خواسته است که نسبت به حفظ جان غیرنظامیان بخصوص کودکان و زنان توجه بیشتر کرده و امنیت را در کشور برقرار کنند.
 
این نگرانی در حالی مطرح می‌شود که دفتر نمایندگی سازمان ملل در گزارشی که منتشر کرده گفته است که در سه ماه اول سال 2017 تلفات کودکان بر اثر درگیری‌ها، حملات انتحاری و انفجاری در افغانستان افزایش یافته است.
 
یوناما در گزارش خود گفته است در سه ماه اول سال 2017 در افغانستان 715 غیرنظامی جان باخته و 1466 تن دیگر زخمی شده‌اند.
 
افق نوشت: در گزارش این نهاد گفته شده است که آمار تلفات کودکان در این مدت افزایش یافته و یادآوری کرده که 735 کودک کشته و 210 کودک دیگر زخمی شده‌اند.
 
باوجود انتشار گزارش در مورد تلفات غیرنظامیان و نکوهش آن از سوی نهادهای مدافع حقوق بشر اما نسبت به حفظ جان غیرنظامیان در افغانستان کمتر توجه می‌شود و عامل بیشتر تلفات غیرنظامیان و کودکان، حملات انفجاری و انتحاری بوده که بیشتر از سوی طالبان و گروه‌های شورشی انجام می‌شود.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *