رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم صیانت از حقوق عامه مردم از سوی دستگاه‌های اجرایی/ کاهش چشمگیر جرائم در تعطیلات عید نوروز

16:00 - 22 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۷۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
عتباتی بر لزوم صیانت از حقوق عامه مردم از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: با مبارزه جدی با فعالیت‌های اقتصادی ناسالم می‌توانیم به تولید و اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی سالم کمک کنیم.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان اردبیل، دادستان مرکز استان اردبیل در جلسه با فرماندهان و روسای کلانتری‌ها ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر پیروی از فرمایشات حضرت علی (ع) و اقتداء به ائمه  معصومین در راستای خدمت رسانی به مردم را وظایف ذاتی و قانونی تمامی دستگاهها و نهادها ذکر کرد.

 وی در ادامه از زحمات ایثارگونه مأموران نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در سال 95 و تعطیلات عید نوروز قدردانی کرد و افزود: در سایه تلاش شبانه روزی کارکنان دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در سال 95 از حیث آمار، ارقام و پرونده‌ها وضعیت مناسب و مطلوبی را داشتیم.

عتباتی هماهنگی و همکاری بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در استان اردبیل، استفاده از ظرفیت های موجود و بهره گیری از تجارب سالهای گذشته به منظور برنامه ریزی در راستای عمل به وظایف ذاتی و قانونی را لازم و ضروری دانست.

وی ضمن استقبال و توصیف نامگذاری سال 96 به شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار داشت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بیشترین نقش در تحقق تولید و اشتغال جامعه دارد و امنیت را بستر و اساس تمام فعالیت‌ها است.

دادستان مرکز استان اردبیل از نیروی انتظامی خواست در تأمین امنیت استاندارد و مستمر و تأثیرگذار تلاش کند و با فراهم آوردن یک محیط امن از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حمایت قانونی شود.

وی افزود: با مبارزه جدی با فعالیت‌های اقتصادی ناسالم می‌توانیم به تولید و اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی سالم کمک نمائیم.

عتباتی  از کاهش چشمگیر جرائم در ایام تعطیلات عید نوروز خبر داد و گفت: در دو ماهه اول سال 96 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد. همانطورکه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با همکاری سایر دستگاههای اجرایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی با برنامه ریزی مدون و حضور میدانی در صحنه موفق به برگزاری یک انتخابات سالم و بدون حاشیه‌ای  شدند با استفاده از تجارب سال‌های گذشته از همین الان درخصوص برگزاری انتخابات سالم باید آماده باشند.

وی در ادامه از سیاست دادسرا در سال 96 خبر داد و افزود: در حوزه حقوق عامه و بیت‌المال که مطالبه جدی مردم هم هست با کسی تعارف نداریم و در این زمینه برنامه‌هایی داریم که عملیاتی خواهیم کرد و با هرکسی، در هر جایگاهی و در هر لباسی از اعتمادی که نظام به آن کرده سوء استفاده نماید به جد برخورد خواهد کرد.

دادستان اردبیل اظهار کرد: درخصوص صیانت از حقوق عامه و مردم مسئولیت شرعی و قانونی داریم و باید پرونده‌ها در سریعترین زمان ممکن مورد رسیدگی شود. و کلانتری‌ها هم در مهلت قانونی نسبت به اجرای دستورات قضایی اقدام نموده و پرونده را به دادسرا ارسال کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *