رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح پیشگیری از تصرفات غیرقانونی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی ملی تصویب شد/ تکلیف دستگاه‌ها به ارائه گزارش ماهانه

18:20 - 01 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۰۸۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
علیمحمدی گفت: طرح پیشنهادی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی ملی و جرایم زیست محیطی استان چهارمحال و بختیاری با بهره گیری از تجارب استان فارس تدوین و پس از تصویب در پنجمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، به دستگاه‌های ذیربط و همچنین شهرستان‌های استان ارسال شد.

عبدالرضا علیمحمدی معاون اجتماعی دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در خصوص مبارزه با زمین خواری و تفکیک غیرقانونی اراضی اظهار کرد: سلامت و حفاظت محیط زیست ارتباط تنگاتنگ با حیات سالم جامعه دارد.

وی گفت: همان‌گونه که در جوامع بشری، بهداشت و پیشگیری مقدم بر درمان است، تأمین فضای سالم و محیط زیست مناسب نیز مقدم بر جبران خسارت‌های ناشی از محیط زیست آلوده است.

این مقام قضایی اظهار کرد: با توجه به لزوم پیشگیری از تصرفات اراضی، این موضوع در شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح و مقرر شد , دستگاه های مسئول، برنامه های پیشگیرانه مدون، زمانبندی شده، قابل اجرا و ارزشیابی توسط سازمان ها و نهادهای مسئول در امر پیشگیری از تصرفات اراضی به دبیرخانه شورای پیشگیری از جرم استان ارسال تا در کارگروه تخصصی شورای پیشگیری از جرم استان بررسی و طرحی در این زمینه تهیه و تصویب شود.

علیمحمدی افزود: همچنین به منظور رسیدگی تخصصی به این موضوع کارگروه پیشگیری از تصرفات اراضی تشکیل و پس از بررسی برنامه‌های ارسالی دستگاه های مربوطه، طرح پیشنهادی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی ملی و جرایم زیست محیطی استان با بهره گیری از تجارب استان فارس تدوین و پس از تصویب در پنجمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، به دستگاه‌های ذیربط و همچنین شهرستان‌های استان ارسال شد.

وی تصریح کرد: مقرر شد دستگاه‌های مذکور به صورت ماهیانه گزارشی از اقدامات دستگاه متبوع خود در جهت عملیاتی نمودن طرح را به دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان چهارمحال و بختیاری ارسال کنند.

این مقام قضایی در پایان گفت: هم چنین با توجه به نقش مهم و اساسی دادستان ها در پیشگیری از این جرایم کارگاه آموزشی بهره گیری از ظرفیت دادستان در پیشگیری از تصرفات غیرمجاز و غیرقانونی و جرایم زیست محیطی ویژه دادستان های سراسر استان برگزار شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *