جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان تروریسم است

16:06 - 03 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۴۵۵
دسته بندی: سیاست
سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان تروریسم است و بیشترین تعداد شهروندان و مسئولان کشور توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شده اند اما نهادهای حقوق بشری بدون توجه به این مسئله، سعی دارند سوابق سیاه آنان را پاکسازی نمایند.
کیوان خسروی
به گزارش گروه سیاسی به نقل از روابط عمومی شورایعالی امنیت ملی، گزیم پودگوریتسا رئیس خبرگزاری دولتی آلبانی عصر امروز با کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

 خسروی در این دیدار با اشاره به توسعه تهدیدات ناشی از افراط گرایی، خشونت و تروریسم در سطح منطقه و عرصه بین الملل وضرورت مقابله هوشمندانه رسانه ها با این پدیده شوم اظهار داشت: همکاری رسانه های مستقل از طریق تشکیل و فعال سازی اتاقهای فکر و اندیشکده های مشترک، نقش تعیین کننده ای در اتخاذ رویه های تاثیر گذار در مقابل اقدامات رسانه ای و تبلیغاتی شبکه های افراط وخشونت بدنبال خواهد داشت.

وی تبادل مستقیم اخبار و تحلیل های رسانه ای میان دو کشور را موجب شکستن انحصارهای خبری رسانه های وابسته به قدرت ها و در نتیجه اطلاع رسانی شفاف و آگاهی بخشی بی واسطه به افکار عمومی دو کشور دانست و افزود؛ تفاهم صورت گرفته در این خصوص میان تهران و تیرانا واجد ویژگیهای مهمی است.

معاون فرهنگ و ارتباطات دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی اتخاذ برخی رویکردهای رسانه ای از سوی شبکه های وابسته به نظام سلطه را موجب شکل گیری احساس تبعیض در جوامع مختلف و زمینه ساز سربازگیری گروه های تروریستی و تکفیری دانست و افزود: بی تفاوتی رسانه های غربی نسبت به کشتار صورت گرفته در کشورهای منطقه و در مقابل برجسته نمودن یک اقدام تروریستی در کشور اروپایی بدون شک موجب شکل گیری احساس دوگانه وتبعیض آمیزمی شود.

خسروی گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان تروریسم است و بیشترین تعداد شهروندان و مسئولان کشور توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شده اند اما نهادهای حقوق بشری بدون توجه به این مسئله، سعی دارند سوابق سیاه آنان را پاکسازی نمایند.

 وی افزود: رویکرد خطرناک و فرقه ای سران سازمان منافقین که با شستشوی مغزی اعضا و به گروگان گرفتن آنها سعی دارند منافع نامشروع خود را تامین کنند بایستی در رسانه های اروپایی و مستقل تشریح شود تا آسیب های آن برای مردم اروپا به حداقل برسد.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: در ابتدای پیدایش گروه های تروریستی النصره در سوریه و داعش در عراق، منافقین از هر دو جریان حمایت کردند که نشان دهنده وجود هویت و رویکرد مشترک میان آنان است.

گزیم پودگوریتسا رئیس خبرگزاری دولتی آلبانی نیز با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر میان رسانه های ایران و آلبانی باتوجه به اشتراکات فراوان دو کشور، اطلاع رسانی خبرهای صحیح و تاییدشده را اولویت این خبرگزاری دانست.

وی افزود: رسانه های مستقل نباید اجازه دهند تروریست ها از آنها برای اطلاع رسانی و تبلیغات مدنظر خود سوء استفاده نمایند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *