60 شهر "هند" به صورت هوشمند اداره می شود

12:15 - 02 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۳۵۲۰
وزیر توسعه شهری هند اعلام کرد با اضافه شدن 27 شهر جدید ،تعداد شهرهایی که قرار است به صورت هوشمند اداره شود به 60 شهر افزایش یافته است .
60 شهر به گزارش سرویس بین الملل  ام ونکیا نادو  افزود: برای اداره 27 شهر جدید به صورت هوشمند، سرمایه گذاری حدود 668 میلیارد و 830 میلیون روپیه (9 میلیارد 982 میلیون دلار ) نیاز است .

وی تصریح کرد: برای توسعه محیطی این شهرها 455 میلیارد و 240 میلیون روپیه (شش میلیارد و 494 میلیون دلار) و توسعه تکنولوژی 113 میلیارد و 790 میلیون روپیه (یک میلیارد و 698 میلیون دلار)سرمایه گذاری باید صورت گیرد.

وزیر توسعه شهری هند خاطرنشان کرد برای اداره هوشمند 60 شهر انتخاب شده باید 144 هزار و 742 کرور روپیه (110 میلیارد و 767 میلیون دلار ) اعبتار مورد نیاز است .

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 82 پروژه هوشمند سازی در 20 شهر منتخب نخست آغاز و 113 پروژه دیگر بزودی آغاز می شود.

در لیست جدید شهر های هوشمند هند، پنج شهر از ایالت ماهاراشترا، چهار شهر از ایالت های تامیل نادو و کارناتاکا، سه شهر از ایالت اوتارپرادش و دو شهر نیز از ایالت های مدیا پرادش ، پنجاب و راجستان و یک شهر نیز از ایالت های مدیا پرادش، اندرا پرادش،اودیشا، گجرات، سیکیم و ناگالند انتخاب شده است.

پس از اعلام لیست جدید شهر های هوشمند، تنها 9 ایالت دیگر از جمله ایالت های اوتاراکند و جامو و کشمیر برای اضافه شدن به لیست شهرهای هوشمند باقی مانده است .

بر اساس پروژه شهرهای هوشمند هند، 100 شهر در سراسر این کشور تا پایان سال 2020 به صورت هوشمند توسعه خواهند یافت.

مودی برای اجرای طرح بلند پروازانه شهرهای هوشمند به بودجه ای بیش از 100 تا 150 میلیارد دلار نیاز دارد.

نخست وزیر هند در سفرهای خارجی خود سعی کرده است تا سرمایه گذاری بیشتری را برای شهرهای هوشمند جذب کند.

کارشناسان می گویند اجرای طرح شهرهای هوشمند بدون کمک کشورهای خارجی و بخش خصوصی ممکن نیست.

دولت هم اکنون دو طرح شهر های هوشمند و تحول در نوسازی شهرها را با بودجه ای بالغ بر 7.5 میلیارد دلار آغاز کرده است .

این دو طرح قرار است برای نوسازی 500 شهر مورد استفاده قرار گیرد.
شهر هوشمند شهر و یا شهرکی است که از فن آوری دیجیتال برای افزایش کارایی و رفاه ، کاهش هزینه ها و مصرف منابع و تعامل موثرتر و فعالانه تر با شهروندان استفاده می کند.بخش اصلی این شهر شامل حمل و نقل،انرژی،مراقبت های بهداشتی، آب و پسماند هاست .یک شهر هوشمند باید در مقابل چالش های داخلی وجهانی سریع عمل کند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *