رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از تشویق‌های پدر کشاورز برای ادامه تحصیل تا رفتن به جبهه / در پرونده راهزنی مسلحانه بوشهر سخت‌ترین حکم را صادر کردم/ دستگیری قاتل فراری بعد از 17 سال

3:45 - 01 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۱۵۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شروع سال جدید بهانه‌ای است تا فارغ از اخبار قضایی گفتگوی صمیمانه‌ای با برخی از مسئولان قضایی داشته باشیم که در این میان پای گفت‌وگو با جمال انصاری نشستیم.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، شروع سال جدید بهانه‌ای است تا فارغ از اخبار قضایی گفتگوی صمیمانه‌ای با برخی از مسئولان قضایی داشته باشیم که در این میان پای گفت‌وگو با  جمال انصاری نشستیم که وی با سعه صدر پاسخگوی برخی از سوالات ما شد.

*: آقای انصاری آروزی قضایی شما در سال جدید چیست؟

**انصاری: کاهش دغدغه و نگرانی مردم در احقاق حقشان، روز آمدی واقعی اجرای عدالت، احقاق حق و اجرای عدالت همانگونه  که منظور ومقصود مردم است مهمترین خواسته من است وامیدوارم در سال آینده آن را به بهترین وضعیت ممکن برسانیم.

*» از شیرین ترین خاطره زندگیتان که به یاد دارید برایمان بگویید؟

**انصاری:  شیرین ترین خاطره من به سال 1370 باز می گردد، در این سال من دادیار درجه سه دادسرای انقلاب بوشهر بودم که با پرونده ای مواجه شدم که در آن چند نفر با هم درگیر شده بودند و در بازداشت به سر می بردند در مراحل اجرای کار وقتی داشتم نامه آزادی یکی از آن افراد را صادر می کردم از آنجایی که اسامی متعدد بود چندین بار اسامی را چک کردم و این برای همکاران من بسیار جالب بود و از دقت فراوان من متوجه شدند که تازه کار هستم، در آنجا فهمیدم که کار قضاوت بسیار سخت وسنگین ونیازمند دقت بسیاری است.

*: از خاطره تلخی که باعث ناراحتییتان شده برایمان بگویید؟

درگذشت پدر و مادرم تلخ ترین خاطره  من است، از دست دادن پدر و مادرم در سال 1387 آن هم در فاصله چند ماه از یکدیگر در این سالها برای من تلخ و دردناک بود.

*: یکی از مهمترین پرونده هایی که در این سالها به آن رسیدگی کردید کدام پرونده بود؟

از مهمترین و جالب ترین پرونده هایی که به آن رسیدگی کردم به سال 1378 باز می گردد که در آن دوران رئیس دادگاه انقلاب بوشهر بودم این پرونده مربوط به راهزنی مسلحانه ای بود که بین استانهای فارس و بوشهر اتفاق افتاده بود و برخی از اشرار به راهزنی های جاده ای اقدام کرده بودند به طوریکه طلا و جواهرات را از دست زنها قیچی می کردند.

من این پرونده را  به صورت مستمر پیگیری می کردم و در برخی موارد حکم اعدام و در برخی موارد نیز حکم تبعید و حبس طولانی به مجرمان دادم و این سخت ترین حکمی بود که در دوران خدمتم صادر کردم اما این اقدام تاثیر بسیاری در امنیت و آرامش مردم داشت.

: آیا در ایام عید قاضی کشیک بوده اید؟ بیشترین پرونده هایی که در این ایام مطرح می‌شود چه پرونده هایی است؟

**انصاری: پیش از سال 1378 قاضی کشیک مستقر بودم چرا که دادگستری ها باید پاسخگوی افراد باشند که بیشترین پرونده ها در این ایام حوادث جاده ای، تخلفات و تصادفات رانندگی است.

*:  آیا پرونده قضایی جالبی دارید  که در ذهنتان باقی مانده باشد؟

*انصاری: بله در سالهای 1374 و 1377 رئیس دادگستری گناوه بوشهر بودم که با پرونده ای روبرو شدم که در آن کارگر خیاطی در سال 1359 صاحب کار خود را به قتل رسانده بود و ازهمان سال تا سال 1376 متواری بود. زمانی که ما متوجه شدیم که متهم می خواهد در بندرعباس شناسنامه اش را عوض کند دست به کار شدیم و موفق شدیم مرد متواری دستگیر کنیم.

*:از دوران نوجوانی خود خاطره ای به یاد دارید؟

*انصاری: از کلاس دوم راهنمایی به جبهه رفتم و توانستم بعد از بازگشت از جبهه دوران دبیرستان را در فاصله یکسال و نیم بخوانم البته تحصیلات حوزوی هم داشتم و این کمک بزرگی به من کرد همچنین دوران کارشناسی را نیز شش ترمه تمام کردم. ما خانواده پر جمعیتی داریم پدرم کشاورز بود و بر امر تحصیل فرزندان تاکید فراوان داشت و تحقیقا هم خواهر و برادرهای من از نظر تحصیلی در درجات بالایی هستند.

*: آقای انصاری از فرصتی که در اختیار قرار دادید سپاسگزارم در پایان  اگر پیام نوروزی برای مردم دارید بفرمایید؟

**انصاری: امیدوارم حول حالنای دینی و شرعی برای مردم ما اتفاق بیفتد و تحول واقعی را در حال و هوای مردم ببینیم به طوری که آنها بتوانند شادابی اجتماعی، فردی و خانوادگی خود را داشته باشند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *