آمادگی ایران برای انتقال تجربیات خود در حوزه حج به اردن

20:30 - 05 دی 1394
کد خبر: ۱۱۴۰۸۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار وزیر اوقاف و امور اسلامی اردن از آمادگی ایران برای انتقال تجربیات کشورمان در حوزه حج به اردن خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی ، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر در ادامه این دیدار افزود: برگزاری خوب مناسک حج مایه سربلندی اسلام و مسلمین است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود درحوزه حج را به اردن منتقل کند.

وی در این دیدار از توسعه همکاری های تهران و امان در حوزه های مختلف استقبال کرد و با مفید خواندن سفرهیات های کارشناسی اردن به ایران درحوزه حج اظهارکرد: از ظرفیت حج می توان در مسیر توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین کشورها استفاده کرد و همکاری روسای بعثه های حج در این مسیر بسیار مهم و موثر است.

نماینده ولی فقیه معنویت درحج، آموزش حجاج، همکاری با عربستان برای حفظ امنیت زائران و ارتقاء سطح بهداشت و رعایت حقوق حجاج از سوی شرکت های سرویس دهنده سعودی را از جمله محورهای همکاری در حوزه حج برشمرد و افزود: مسایل مهمی وجود دارد که کشور میزبان باید به آنها توجه کند تا حوادث ناگواری مانند فاجعه منا و سقوط جرثقیل درمسجدالحرام تکرار نشود.

سرپرست حجاج ایرانی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به اینکه استکبار بدنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان است ، تبادل نظر اندیشمندان کشورهای اسلامی برای رفع شبهات و پاسخ به سوالات را ضروری خواند.

قاضی عسگر با اشاره به اینکه تروریزم تکفیری خطری است که کشورهای اسلامی و غیراسلامی را تهدید می کند اظهارداشت: تفکر تکفیری تنها با اقدام نظامی از بین نخواهد رفت و باید علاوه برآن حرکت های علمی، فرهنگی، فکری و دینی را نیزمحور قرار داد و کشورهای اسلامی با نگاه مشترک در این مسیر حرکت کنند.

وزیر اوقاف و اموراسلامی اردن نیز در این دیدارسیاست امان را برقراری روابط خوب و بدور از تنش با کشورهای اسلامی و دوست دانست و گفت: اردن سیاست تعمیق و پیشرفت روابط با جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کند و معتقد است دو کشور در زمینه های مختلف می توانند با یکدیگرهمکاری نمایند و اردن از تجربیات ایران استفاده کند.

هایل عبدالحفیظ داود، اندیشه تکفیری را فتنه ای برای تفرقه اندازی میان مسلمانان و تجزیه کشورهای اسلامی عنوان کرد و افزود: سیاست دولت اردن مواجهه با این تفکر افراطی است که چهره اسلام و مسلمین را خدشه دار کرده است.

این مقام اردنی برلزوم برخورد حکیمانه درمقابله با تفکر تکفیری تاکید کرد و نقش اندیشمندان کشورهای اسلامی و اهتمام به اخوت و برادری را در این مسیر مهم خواند و گفت: با برگزاری همایش و کنفرانس های علمی و مذهبی می توان جوانان را با خطر افراط گری و اندیشه تکفیری آشنا ساخت و آنان را از این فتنه دور کرد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *