حجت الاسلام صادقی: نظارت مجلس خبرگان با نظارت عملکردی تفاوت دارد/ نظر این مجلس عبارت از فهم بقای شرایط رهبری است

16:41 - 01 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۵۷۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه با حضور در ستاد انتخابات کشور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرد.
حجت الاسلام صادقی به جمع داوطلبان خبرگان رهبری پیوستبه گزارش گروه سیاسی میزان، در ششمین روز ثبت‌نام از کاندیداهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه با حضور در ستاد انتخابات کشور در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شد.

وی از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری شد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه دقایقی پیش پس از ثبت نام جهت کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: حضور در انتخابات خبرگان به این جهت است که این مجلس به دلیل تعیین رهبر یکی از مهمترین ارکان نظام جمهوری اسلامی است که همین مسئله ضامن بقای نظام، اسلامیت نظام و پیشرفت کشور است.

وی ادامه داد: اگر انسان بتواند در این عرصه نقشی ایفا کند در راستای ایفای یک وظیفه جدی عمل کرده است.

معاون فرهنگی دستگاه قضا تصریح کرد: زمانی که امام خمینی به رحمت خدا رفتند همین خبرگان بودند که توانستند نقش خود را ایفا کنند و مقام معظم رهبری را انتخاب کنند؛ این نقش درست است که به طور روزمره و دائم ایفا نمی شود اما مثل آتش نشان است که وجود آن برای کشور بسیار ضروری است و اگر نباشد در مواقع حساس آسیب های فراوانی به کشور وارد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی بیان داشت: برخی ها ممکن است بگویند خبرگان کار زیادی را طی زمان عادی ندارند اما آنها باید برای مواقع حساس آماده باشند و نقش آنها بسیار تعیین کننده است.

وی در ادامه اظهار کرد: مقام رهبری در کشور ما یک مقام اصیل است که برخواسته از متن دین است و مقامی است که باید جنبه مردمی اش به واسطه انتخابات خبرگان تامین شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی تصریح کرد: مجلس خبرگان دو جنبه اساسی دارد که عبارت است از تامین مشروعیت نظام و جنبه مردمی بودن نظام.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در ادامه با اشاره به تفسیرهایی که اخیرا در باب نقش نظارتی مجلس خبرگان می شود گفت: در قانون اساسی وظیفه اصلی خبرگان تعیین شده است و آن عبارت است از تعیین رهبر و نظارت بر اینکه آیا اوصاف رهبری باقی مانده یا خیر؟

وی نظارت مجلس خبرگان را یک نوع نظارت خاص دانست و بیان داشت: نظارت مجلس خبرگان با نظارت سایر دستگاه ها و نظارت عملکردی متفاوت است و نظارت مجلس خبرگان عبارت از فهم بقای شرایط رهبری است و این نوع نظارت نباید با نظارت عملکردی خلط شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *