رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
تحولات اوکراین|

بورل: جنگ به دروازه‌های اروپا رسیده است

11:25 - 16 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۰۰۸
بورل: جنگ به دروازه‌های اروپا رسیده است
جوزپ بورل هشدار داد که خطر درگیری اوکراین طبل‌های جنگ را در دروازه‌های اروپا به‌صدا درآورده است.

خبرگزاری میزان - جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بحبوحه ادامه جنگی که از دو سال قبل در اوکراین آغاز شده و در پی بحران افشای اطلاعات میان روسیه و آلمان هشدار داد که خطر درگیری در اوکراین طبل‌های جنگ‌ را در دروازه‌های اروپا به‌صدا درآورده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، می‎گوید که کشور‌های عضو این اتحادیه سه چهارم تسلیحات خود را از کشور‌های ثالث خریداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید اتحادیه اروپا باید افزایش یابد، به ویژه اگر اتحادیه اروپا انتظار دارد به حمایت از اوکراین ادامه دهد، تاکید کرد که تولید مهمات نظامی اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بورل، اعلام کرد که آمریکا چهار برابر سرمایه‌گذاری نظامی اروپا در سال ۲۰۲۲، سرمایه‌گذاری کرده است.

مخالفت مجارستان با اعزام نیروی ناتو به اوکراین

پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان در مورد مکالمه افسران بوندس‌ور درباره حملات احتمالی به پل کریمه، گفت: باید هر اقدامی برای جلوگیری از درگیری بین روسیه و ناتو انجام شود.

وزیر خارجه مجارستان، اضافه کرد: اعزام نیرو‌های کشور‌های عضو ناتو به اوکراین تصمیم این ائتلاف را نقض می‌کند و بوداپست با این موضوع موافقت نخواهد کرد. 

آژیر حمله هوایی در بسیاری از نقاط اوکراین

آژیر‌های حمله هوایی در سراسر اوکراین به صدا درآمده و بسیاری از مناطق برای حملات هوایی احتمالی روسیه آماده می‌شوند.

صدای آژیر‌های هشدار حملات هوایی در بیشتر مناطق شرقی و مرکزی اوکراین، از جمله استان کی‌یف، اما به استثنای خود پایتخت به‌صدا درآمد.

فرماندار چندین منطقه اوکراین در شبکه‌های اجتماعی پیام هشدار صادر کردند و گزارش در رسانه‌های اوکراینی حاکی از آن است که منطقه جنوبی اودسا شاهد انفجار‌هایی بوده است.

مسکو: اظهارات مکرون جهان را در آستانه جنگ هسته‌ای قرار می‌دهد

سرگئی ناریشکین، رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه اظهارات امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره اعزام احتمالی نظامیان ناتو به اوکراین را غیرمسئولانه خواند و گفت که این اظهارات جهان را در آستانه جنگ هسته‌ای قرار داده است.

وی، گفت: این اظهارات نشان دهنده درجه بالای بی‌مسئولیتی امروز سران اروپا، و در این مورد رئیس‌جمهور فرانسه است. 

ناریشکین، اضافه کرد: دیدن این موضوع که توانایی سران فعلی در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی برای مذاکره در سطح بسیار پایینی قرار دارد، غم‌انگیز است.

تعداد بسیار کمی از کشور‌های اروپایی تمایل خود را برای حمایت علنی از اظهارات مکرون نشان داده‌اند؛ اگرچه رئیس‌جمهور جمهوری چک پیش از این گفته بود که برای راه‌های جسورانه‌تر برای حمایت از اوکراین آماده است.

مقابله پدافند اوکراین با حملات پهپادی و موشکی روسیه

نیروی هوایی اوکراین در به‌روزرسانی خود اعلام کرد که پدافند این کشور ۳۸ فروند از ۴۲ پهپادی را که روسیه در ۶ مارس (۱۶ اسفند) پرتاب کرده بود، سرنگون کرد.

نیرو‌های روسیه با پنج موشک هدایت‌شونده ضد هوایی اس-۳۰۰ از بخش‌های دونتسک حمله خود را اجرا کردند. در همین حال، پهپاد‌ها از کریمه و همچنین استان کورسک و شهر بندری پریمورسکو-اختارسک روسیه در منطقه کراسنودار جنوبی پرتاب شدند. 

واکنش کاخ سفید به اظهارات مکرون

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به اظهارات امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، گفت: آمریکا برای جنگ در اوکراین نیروی نظامی اعزام نخواهد کرد.

انتقاد دبیرکل سابق ناتو از شولتز و مکرون

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سابق ناتو، اولاف شولز، صدراعظم آلمان را بسیار کند و بلاتکلیف توصیف کرد و اظهارات امانوئل مکرون در مورد احتمال ورود نیرو‌های ناتو به اوکراین را «حرف اضافی» خواند.

راسموسن در مصاحبه با روزنامه سوئیسی نویه زورچر سایتونگ، گفت: ما به سران کشور‌هایی نیاز داریم که قاطعانه عمل کنند. در زمان جنگ شما نمی‌توانید با پیروی از افکار عمومی وضعیت را مدیریت کنید. ما به یک دولت بسیار قاطع‌تر آلمان نیاز داریم. صدراعظم آلمان بسیار کند و بیش از حد مردد است. او مانند یک رئیس رفتار نمی‌کند.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *