تحولات اوکراین|

زلنسکی پیشنهاد اردوغان را برای مذاکرات صلح رد کرد

9:52 - 19 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۴۲۹
زلنسکی پیشنهاد اردوغان را برای مذاکرات صلح رد کرد
رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد رجب طیب اردوغان را برای برگزاری نشست صلح با مشارکت روسیه رد کرد.

خبرگزاری میزان - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را برای برگزاری نشست صلح با مشارکت مسکو رد کرد.

زلنسکی در کنفرانس مشترک با رئیس‌جمهور ترکیه در استانبول، گفت: ما خواهان حضور نمایندگان روسیه در چنین نشستی نیستیم. 

رئیس‎جمهور اوکراین همچنین موضع پیشین خود را درباره طرح صلح بدون مشارکت مسکو تهیه شود تکرار کرد؛ موضعی که پیش‌تر بار‌ها از سوی روسیه رد شده است.

اردوغان، نیز گفت که آنکارا آماده میزبانی نشست صلح اوکراین با مشارکت روسیه است.

به گفته وی، ابتکار دریای سیاه از بحران جهانی غذا جلوگیری کرد.

مسکو بار‌ها اعلام کرده که برای مذاکره آماده است، اما کی‌یف یک ممنوعیت قانونی برای این نوع مذاکرات وضع کرده است. در همین حال، غرب امتناع دائمی اوکراین را از شرکت در مذاکرات با روسیه نادیده می‌گیرد.

کرملین، اعلام کرده در صورتی که وضعیت واقعی و واقعیت‌های جدید در نظر گرفته شود و همه خواسته‌های مسکو به خوبی شناخته شود، درگیری در اوکراین می‌تواند به سمت مسیری صلح‌آمیز پیش برود. 

وزیر دفاع آلمان: ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین بحران را حل نمی‌کند

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، گفت: موشک‌های دوربرد تاروس برای درگیری در اوکراین تعیین‌کننده نیستند و فقط در مناطق خاصی کمک خواهند کرد، اما آلمان قصد ندارد از این خط عبور کند.

پس از اینکه هفته گذشته گفت‌وگوی بین چهار افسر بلندپایه ارتش آلمان در مورد ارسال احتمالی موشک‌های دوربرد تاروس به کی‌یف فاش شد، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان بار دیگر ارسال این موشک‌ها به اوکراین را رد کرد.

گفته می‌شود استقرار این موشک‌ها در اوکراین نیازمند حضور نیرو‌های آلمانی در این کشور است.

پیستوریوس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتی هاکانن، وزیر دفاع فنلاند، گفت: هیچ فردی نمی‌خواهد به اوکراین نیرو بفرستد. البته این گونه بحث‌ها ادامه‎دار، اما باید متوقف شوند. ما همیشه تاکید کرده‌ایم که چنین موشک‌های دوربردی بحران اوکراین را حل نخواهد کرد.

حمله اوکراین به روسیه با ۴۷ پهپاد خنثی شد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۴۷ پهپاد اوکراینی را در چهار منطقه رهگیری و منهدم کرده است. 

این بیانیه اضافه می‌کند: تلاش کی‌یف برای انجام حمله با استفاده از ۴۷ هواپیمای بدون سرنشین به اهدافی در خاک فدراسیون روسیه متوقف شد. سامانه‌های پدافند هوایی پهپاد‌ها را بر فراز قلمرو‌های مناطق بلگورود (۱ پهپاد)، کورسک (۲)، ولگوگراد (۳) و روستوف (۴۱) رهگیری و منهدم کردند.

رئیس حزب راست‌گرای فرانسه: مکرون و متحدانش در ناتو خواهان ادامه درگیری هستند

رئیس حزب راست‌گرای فرانسه «میهن پرستان» امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و متحدانش در ناتو را متهم کرد که هر کاری برای ادامه درگیری در اوکراین انجام می‌دهند.

فلوریان فیلیپات، رئیس حزب راست‌گرای فرانسه «میهن پرستان»، گفت: این یک بمب واقعی است و ثابت می‌کند که مکرون و گروهش در ناتو هر کاری می‌کنند تا درگیری در اوکراین را طولانی کنند. در آوریل ۲۰۲۲، آن‌ها اوکراین را از مذاکره منع کردند. باید آن‌ها را به‌خاطر صلح متوقف کرد.

تلاش کنگره در جهت تصویب بسته کمکی جدید برای اوکراین

نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره در آمریکا در حال کار روی بسته کمکی جایگزین به کی‌یف هستند.

براساس گزارش‌ها، بخشی از این بسته ممکن است تحت وام به کی‌یف ارائه شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *