گفت‎وگو|

نماینده دفتر یونسکو: همکاری‎های یونسکو و ایران حائز اهمیت است

8:00 - 18 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۰۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نماینده دفتر یونسکو: همکاری‎های یونسکو و ایران حائز اهمیت است
نماینده دفتر یونسکو در ایران همکاری‎ها میان یونسکو و کمیسیون ملی یونسکو-ایران را مطلوب توصیف کرد.

رزانا جاناندره، نماینده دفتر یونسکو در ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با اشاره به سال‎روز تاسیس کمیسیون یونسکو-ایران، گفت: این امر بسیار حائز اهمیت است، چراکه یونسکو بدون حمایت کمیسیون‌های ملی خود نمی‌تواند به اهدافی که تعیین‎کرده دست پیدا کند.  

نماینده دفتر یونسکو در ایران با اشاره به این‎که کمیسیون ملی یونسکو-ایران همواره از نمایندگی یونسکو حمایت کرده و با آن همکاری می‎کند، اظهار کرد: کمیسیون‌های ملی یونسکو نهاد‌هایی هستند که از اقدامات و پیش‎برد فعالیت‌های یونسکو حمایت می‌کنند؛ آنها این اقدام را با حمایت نهاد‌های محلی و دولت‌ها انجام می‌دهند و روابطی که یونسکو با کشور‌ها دارد از طریق همین کمیسیون‌های ملی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر این‎که کمیسیون ملی یونسکو ایران همواره بسیار فعال عمل کرده است، بیان کرد: کمیسیون ملی یونسکو ایران در طول این سال‌ها و از زمان تاسیس دفتر منطقه‌ای در سال ۲۰۰۳، همواره فعالانه عمل کرده است و ما همواره روابط پویایی داشته‌ایم.

جاناندره، اضافه کرد: یونسکو همکاری خوبی با کمیسیون ملی یونسکو ایران به ویژه در زمینه فرهنگی، علم و آموزش دارد.

مقام ارشد دفتر یونسکو در ایران با اشاره به این‎که همکاری کردن با یکدیگر تنها راه حرکت به سمت جلو است و اگر ما خود را آن‎گونه که هستیم به دیگران بشناسانیم هرگز هویت خود را از دست نخواهیم داد، عنوان کرد: من در دوونیم سال گذشته در ایران بودم و آن چیزی که من می‌بینم استعداد زیاد مردم ایران است.

وی افزود: من وقتی در ایران هستم احساس می‌کنم که در خانه خودم هستم؛ مردم ایران بسیار خون‎گرم هستند، آن‌ها کشورشان را دوست دارند و به ریشه و هویت خود عشق می‌ورزند؛ از بودن در اینجا بسیار خوشحالم.

نماینده دفتر یونسکو در ایران در بخشی دیگر گفت: زنان ایران نیز بسیار متبحر هستند و از اساتید موفق در دانشگاه به شمار می‎‎روند.

انتهای پیام/


برچسب ها: ایران یونسکو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *