رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش حملات علیه مسلمانان در کشورهای غربی با حمایت دولت‌ها

15:41 - 02 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۷۳۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش حملات علیه مسلمانان در کشورهای غربی با حمایت دولت‌ها
اسلام‌هراسی و حملات علیه مسلمانان در کشورهای غربی تحت حمایت دولت‌ها افزایش شدیدی را تجربه می‌کند.

خبرگزاری میزان - افزایش احساسات ضد مسلمانان در اروپا و آمریکا تبعیض را در سال ۲۰۲۳ به شدت افزایش داده است.

این تعصب به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از سوی دولت‌هایی که خود را به‎عنوان ادعایی «چراغ‌های آزادی و دموکراسی» معرفی می‌کنند، حمایت شده است.

کشور‌های غربی، به‎‌ویژه آمریکا، چشمان خود را بسته‎اند یا آشکارا از جنایت‌های مختلف از جمله بمباران رژیم صهیونیستی در منطقه محصور شده غزه، حمایت کرده‌اند.

کشور‌های غربی از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا از صدور بیانیه‌های محکوم کننده علیه رژیم صهیونیستی خودداری کردند.

افزایش حملات ضد مسلمانان در اروپا

راسموس پالودان، سیاستمدار راست افراطی دانمارکی، قرآن را در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم در ۲۱ ژانویه و سفارت ترکیه در کپنهاگ در ۲۷ ژانویه سوزاند.

پالودان در ماه آوریل گذشته به هتک حرمت‌های خود در مالمو و نورکوپینگ ادامه داد.

سلوان مومیکا، پناهجوی عراقی نیز در ۲۸ ژوئن مصادف با اولین روز از تعطیلات عید قربان، قرآن کریم را تحت حفاظت پلیس در مقابل مسجد استکهلم سوزاند.

مومیکا در ۲۰ جولای در مقابل سفارت عراق در استکهلم و در ۳۱ جولای در مقابل ساختمان پارلمان سوئد، قرآن و پرچم عراق را تحت حفاظت پلیس زیر پا گذاشت؛ او در روز‌های ۲۵، ۲۶، ۲۷ و ۲۹ آگوست تحت حفاظت پلیس به سوزاندن قرآن در نقاط مختلف استکهلم ادامه داد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت که تحریکات قرآن‌سوزی در اروپا به سخنان نفرت‌انگیز و افزایش تبعیض دامن زده است؛ این نهاد همچنین در جلسات بعدی خود اقدامات نفرت مذهبی را با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار داد.

اسلام هراسی در فرانسه

پس از اعلام وزیر آموزش و پرورش فرانسه در ۲۷ آگوست گذشته درباره ممنوعیت استفاده از پوششش عبا از سوی زنان در مدارس، انجمنی که مدافع حقوق مسلمانان است، این ممنوعیت را به شورای دولتی برد.

شورای دولتی فرانسه درخواست تعلیق این ممنوعیت را در ۷ سپتامبر رد کرد.

سپس وزیر ورزش فرانسه اعلام کرد که هیچ یک از زنان فرانسوی اجازه نخواهند داشت در بازی‌های ورزشی روسری بر سر کنند.

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که این ممنوعیت موجه نیست.

گزارشی که در ماه نوامبر گذشته درباره احساسات ضد مسلمانان در آلمان منتشر شد، اشاره کرد که از هر ۲ نفر در این کشور، یک نفر عباراتی را که حاوی «نفرت ضد مسلمانان» است، تأیید یا استفاده می‌کند.

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که اخیرا احساسات ضد مسلمانان افزایش یافته و مکانیسم‌ها و مراکز مشاوره مستندسازی آن در سال آینده افزایش خواهد یافت.

اسلام‌هراسی در آمریکا

گزارش حقوق بشر که از سوی شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) در ماه آوریل گذشته منتشر شد، اشاره کرد که شکایت‌ها درباره احساسات ضد مسلمانان، تعصب و تبعیض نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته، اما شکایت‌ها در بخش آموزش ۳۳ درصد افزایش یافته است.

در ماه ژوئن، ۳ عضو دموکرات کنگره آمریکا قانون مبارزه با اسلام‌هراسی بین‌المللی را علیه افزایش حوادث ضدمسلمانان در سراسر جهان معرفی کردند.

هکر‌های رایانه‌ای سوئیسی که فهرست نظارتی اف‌بی‌آی را در ۱۳ ژوئن گذشته ضبط کردند، اطلاعات را در اختیار عموم قرار دادند و فاش شد که ۱.۵ میلیون نفر، از جمله کودکان ۷ ساله و ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد، اکثرا با نام‌های عربی و مسلمان، به‌طور مخفیانه از سوی این نهاد اطلاعاتی آمریکایی، تحت نظر قرار گرفتند.

از سوی دیگر، طبق آمار سالانه جنایت‌های ناشی از نفرت که از سوی اف‌بی‌آی در ۱۰ اکتبر منتشر شد، خشونت و تبعیض علیه مسلمانان در آمریکا نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

تقسیم فرهنگی و کلامی بین اسلام و غرب واقعی است و این تفاوت‌ها در فلسفه‌های دینی در دنیای مدرن به شکلی کاملا ملموس ظاهر می‌شود، همان‌طور که در گذشته بوده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *