مواجهه هزاران پناهجو با خطر بی‌خانمانی در انگلیس

11:48 - 13 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۷۰۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مواجهه هزاران پناهجو با خطر بی‌خانمانی در انگلیس
طرح جدید انگلیس برای پردازش سریع درخواست‌های پناهجویی، هزاران پناهجو را در خطر بی‌خانمانی قرار می‎‌دهد.

خبرگزاری میزان - صلیب سرخ انگلیس هشدار داده که بیش از ۵۰ هزار پناهجو در این کشور تا پایان سال ممکن است بی‌خانمان شوند، مگر اینکه دولت انگلیس گام‌های فوری برای حمایت از آن‌ها بردارد.

این هشدار صلیب سرخ انگلیس در حالی صورت می‌گیرد که دولت این کشور متعهد شده تا پایان سال ۲۰۲۳ تمام درخواست‌های پناهندگی باقیمانده را که قبل از ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ ارائه شده‌اند، بررسی کند.

صلیب‌ سرخ انگلیس برآورد می‌کند که اگر دولت این کشور این تعهد خود را عملی کند، ۵۳ هزار و ۱۰۰ پناهجو در معرض خطر بی‌خانمانی قرار خواهند گرفت.

این مشکل به این دلیل به وجود آمده که وزارت کشور انگلیس روند ۲۸ روزه بررسی را تسریع کرده است؛ دوره‌ای که پس از آن افراد مجبور می‌شوند اقامتگاه خود را پس از اعطای وضعیت پناهندگی ترک کنند و برای برخی از افراد تنها ۷ روز فرصت برای ترک مراکز پناهجویی باقی می‌ماند.

درخواست صلیب سرخ از دولت انگلیس

صلیب سرخ انگلیس از دولت این کشور می‌خواهد که فورا تغییرات را در زمینه دوره جابجایی متوقف و آن را به ۵۶ روز افزایش دهد تا زمان بیشتری برای پناهجویان تازه به رسمیت شناخته شده به منظور یافتن مسکن، کار یا مزایا در نظر گرفته شود.

«الکس فریزر»، مدیر صلیب سرخ انگلیس برای حمایت از پناهندگان، گفت: افرادی که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند، قبلا آسیب‌های غیرقابل تصوری را تجربه کرده‌اند؛ آن‌ها به ثبات، حمایت و احساس امنیت نیاز دارند و بی‌خانمان کردن پناهجویان تنها باعث ناراحتی و سختی بیشتر می‌شود.

هنگامی که پناهجویان وضعیت پناهندگی را دریافت می‌کنند، برای یافتن مسکن، کار یا مزایا به زمان بیشتری نیاز دارند؛ شروع دریافت اعتبار جهانی دستکم ۳۵ روز طول می‌کشد و مقام‌های محلی به ۵۶ روز برای کمک به پناهجویان در یافتن مسکن نیاز دارند.

افزایش ۱۴۰ درصدی فقر در میان پناهجویان 

از زمان تغییر در دوره پردازش درخوست پناهجویان در ماه آگوست، خدمات پناهندگان صلیب سرخ انگلیس ۱۴۰ درصد افزایش فقر را برای افرادی که تحت حمایت آن‌ها هستند، ثبت کرده است؛ از ۱۳۲ نفر در ژوئن و جولای به ۳۱۷ نفر در آگوست و سپتامبر.

مراکز پناهجویی لندن، شمال غرب انگلیس و گلاسکو دارای تعداد بالایی از افراد در معرض خطر فقر و همچنین فشار بالای مسکن هستند که در نقشه تعاملی تهیه شده از سوی صلیب سرخ نشان داده شده است.

هشدار درباره شرایط وحشتناک برای پناهجویان

«رابرتز»، مدیر شبکه حمایت از پناهندگان در لیورپول، گفت که در ۲ ماه گذشته حدود ۱۰۰ پناهجو برای دریافت کمک به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

وی به همکاران خود در خدمات بهداشتی محلی درباره وضعیت «وحشتناک» هشدار داده و می‌گوید: من فکر می‌کنم ما شاهد مرگ‌و‌میر در پارک‌ها و خیابان‌ها به دلیل هیپوترمی و بیماری خواهیم بود، پناهجویان چگونه باید زنده بمانند؟

سایر موسسات خیریه پناهندگان انگلیس تأیید کرده‌اند که بحران بی‌خانمانی برای پناهجویان در حال گسترش است.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *