رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایران هیچ راهی برای ممانعت به عمل آوردن از بازرسی مراکز نظامی مشکوک نخواهد داشت

14:35 - 25 تير 1394
کد خبر: ۶۰۴۶۸
مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد: اگر واشنگتن یا دیگران اطلاعاتی داشته باشند که وجود یک سایت مخفی را نشان دهد ایران نمی‌تواند با بازرسی‌ها مخالفت کند.
ایران هیچ راهی برای ممانعت به عمل آوردن از بازرسی مراکز نظامی مشکوک نخواهد داشتبه گزارش میزان، سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز درباره مفاد جمع بندی مذاکرات هسته ای ادعا کرد "هنگامی که توافق هسته ای در این هفته به امضای طرفین برسد ایران هیچ راهی برای ممانعت به عمل آوردن از بازرسی مراکز نظامی یا دیگر مراکزی که مشکوک هستند نخواهد داشت.

وی در این مصاحبه مدعی شد: اگر واشنگتن یا دیگران اطلاعاتی داشته باشند که وجود یک سایت مخفی را نشان دهد ایران نمی‌تواند با بازرسی‌ها مخالفت کند.

رایس افزود: اگر ایرانی ها بگویند " نه شما اجازه بازرسی از این سایت را ندارید"، خواه نظامی یا غیره، اگر آژانس تشخیص دهد آن سایت مشکوک است، میتواند درخواست بازدید از سایت را انجام دهد.

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد: اگر ایران اجازه دسترسی را ندهد، اما صاحبان پنج امضا از از هشت امضای پای  توافق هسته‌ای درخواست بازرسی زیر نظر یک کمیته مشترک جدید را بدهند، ایران باید همکاری کند، این یک در درخواست نیست بلکه یک التزام است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *