تحلیل کارشناسان بین‌المللی از وعده صادق؛ غلبه عملیات موشکی ایران بر سیستم‌های دفاع هوایی رژیم صهیونیستی

8:45 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۸۷۳
تحلیل کارشناسان بین‌المللی از وعده صادق؛ غلبه عملیات موشکی ایران بر سیستم‌های دفاع هوایی رژیم صهیونیستی
کارشناسان با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق از ابعاد بسیاری قابل توجه است، معتقدند که این عملیات پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را با چالش مواجه کرد.

خبرگزاری میزان – عملیات وعده صادق از ابعاد مختلفی مورد توجه کارشناسان بین‌المللی قرار گرفته است.

این عملیات بار دیگر موضوع توانمندی موشکی و پهپادی ایران را در کانون توجه قرار داد.

قابلیت‌های موشکی ایران و عملیات وعده صادق

پایگاه کریدل در گزارشی با عنوان «چگونه موشک‌های ایران به پدافند هوایی اسرائیل نفوذ کردند؟»، به این موضوع پرداخته و می‌نویسد: عملیات موشکی ایران به اسرائیل، توانست بر سیستم‌های یکپارچه دفاع هوایی و حمایت خارجی اسرائیل غلبه کند.

این گزارش می‌گوید: اطلاعات منبع باز از ویدیو‌ها و عکس‌ها، چندین کلاهک جنگی را شناسایی کرد که به پایگاه هوایی رامون در نقب اصابت کردند؛ ارتش اشغالگر صهیونیست حملات به نواتیم را تایید کرد و تصاویری را منتشر کرد که خسارت‌هایی را نشان می‌داد.

نگارنده، می‌نویسد: این امر حاکی از شکست نظام‌مند دفاع هوایی اسرائیل در برابر موشک‌هایی است که یکی پس از دیگری به هدف خود اصابت کردند.

تحلیل واشنگتن اینستیتیوت از عملیات ایران

در همین حال واشنگتن اینستیتیوت در گزارشی نوشت: عملیات مستقیم ایران علیه اسرائیل از نظر وسعت، مقیاس و پیچیدگی قابل توجه بود و در آن از صد‌ها پهپاد تهاجمی یک طرفه، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک استفاده شد.

واشنگتن اینستیتیوت با بیان اینکه عملیات وعده صادق اقدامی نمایشی نبود، تاکید کرد: این یک حمله هوایی هماهنگ بود.

این پایگاه در بخشی دیگر نوشت که ایران همچنین احتمالا تلاش خواهد کرد تا ائتلافی را که در جریان این حمله با آن مواجه شده است، در هم بپاشد؛ این به معنای ایجاد شکاف بین کشور‌های عربی و اسرائیل و ایجاد فشار‌های دیگری است که توانایی آمریکا را برای حفظ حضور منطقه‌ای خود از بین می‌برد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *