دلارهای نفتی سعودی نیروهای آمریکایی را به عربستان بازمی‎گرداند

10:53 - 21 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۸۰۸۷
خبرگزاری دولتی عربستان می‎گوید که پادشاه و ولیعهد این کشور با استقرار تجهیزات نظامی و نیرو‌های آمریکایی در خاک عربستان موافقت کردند.

دلارهای نفتی سعودی نیروهای آمریکایی را به عربستان بازمی‎گرداندبه گزارش گروه بین الملل ، خبرگزاری دولتی عربستان شنبه شب گزارش داد که «سلمان بن عبدالعزیز»، و «محمد بن سلمان»، پادشاه و ولیعهد سعودی موافقت خود را با استقرار تجهیزات و نظامیان آمریکا در خاک عربستان ابراز داشتند.

خبرگزاری سعودی در حالی این خبر را منتشر کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اخیرا اعلام کرد که تنها در صورت دریافت پول نیروی نظامی به عربستان اعزام خواهد کرد.

«مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه گذشته از ارسال تجهیزات نظامی و ۳ هزار نیروی آمریکا به عربستان سعودی خبر داده بود.

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا نیز در پی اظهارات مقام‎های پنتاگون مدعی شد که استقرار نیرو و تجهیزات نظامی بیشتر در عربستان با هدف ارتقای قابلیت‌های دفاعی ریاض انجام می‎شود.

این در حالی است که کارشناسان آمریکایی در پی حملات اخیر به شرکت نفتی آرامکو در عربستان سعودی این حملات را نشان دهنده ضعف سامانه‌های دفاعی گران قیمت آمریکا دانستند و تاکید کردند آمریکا قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *