تحولات اوکراین|

مسکو: ناتو عضویت اوکراین را به‌سرعت نمی‌پذیرد

12:56 - 21 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۴۲۱
مسکو: ناتو عضویت اوکراین را به‌سرعت نمی‌پذیرد
یک مقام روسیه گفت که گمان نمی‌کند ناتو با دور زدن قوانین موجود خود اوکراین را به عضویت بپذیرد.

خبرگزاری میزان - سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه، گفت که ناتو حتی با دور زدن قوانین موجود اوکراین را به‌سرعت در این ائتلاف نمی‌پذیرد.

ناریشکین در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد که ناتو سریعا و با دور زدن قوانین موجود خود اوکراین را به عضویت بپذیرد، گفت: فکر می‌کنم که خیر.

راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو در ماه مارس (اسفند/فروردین) گفته بود که موضوع عضویت اوکراین در این ائتلاف قطعی شده، اما رایزنی در مورد اینکه چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد و چه چیزی برای تحقق این امر الزامی است، ادامه دارد. 

پوتین نامزد نخست‌وزیری روسیه را پیشنهاد کرد

ویاچسلاو والودین، رئیس دوما (مجلس نمایندگان پارلمان روسیه) اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد انتصاب دوباره میخائیل میشوستین به سمت نخست‌وزیری را مطرح کرده است.

والودین، نوشت: ولادیمیر پوتین پیشنهاد نامزدی میخائیل ولادیمیرویچ میشوستین برای پست نخست‌وزیری را به دومای کشوری ارائه کرد.

کابینه وزیران به ریاست میشوستین بلافاصله پس از تحلیف پوتین استعفا کرده بود؛ نامزدی نخست‌وزیر در نشست عمومی امروز دومای روسیه بررسی خواهد شد.

والودین توضیح داد که نامزد نخست‌وزیری ابتدا گزارشی ارائه می‌کند، سپس به پرسش‌های نمایندگان پاسخ می‌دهد و پس از آن رای‌گیری انجام می‌شود.

پدافند هوایی روسیه ۵ پهپاد اوکراینی را ساقط کرد

سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۵ پهپاد اوکراینی را بر فراز استان‌های بریانسک، بلگورود و مسکو منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش‌های جدید کی‌یف برای انجام چند حمله با استفاده از پهپاد‌ها علیه اهدافی در قلمرو فدراسیون روسیه خنثی شدند. 

این بیانیه می‎گوید: سامانه‌های پدافند هوایی ۵ پهپاد اوکراینی را منهدم کردند که از این تعداد ۳ پهپاد بر فراز استان بریانسک، یک فروند بر فراز استان مسکو و یک فروند بر فراز استان بلگورود رهگیری شدند.

حمله موشکی روسیه به خارکف 

مقام‌های محلی اعلام کردند روسیه شهر خارکف در شمال شرق اوکراین را در ساعات اولیه امروز جمعه، ۲۱ اردیبهشت هدف حمله موشکی قرار داد.

رسانه‌های اوکراینی می‌گویند که در پی این حمله ۲ نفر زخمی و ۳ ساختمان تخریب شده است.

خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین، که تنها در ۳۰ کیلومتری مرز روسیه قرار دارد طی ماه‌های گذشته هدف حملات ارتش روسیه قرار گرفته است.

آتش‌سوزی در پالایشگاه کالوگا در روسیه

منابع خدمات اضطراری منطقه کالوگا در روسیه اعلام کردند که حمله پهپادی اوکراین باعث آتش گرفتن یک پالایشگاه نفت در این منطقه شده است.

ولادیسلاو شاپشا، فرماندار منطقه کالوگا که با منطقه مسکو هم مرز است، گفت که آتش‌سوزی به‌سرعت مهار شده است.

آلمان خرید سامانه‌های موشکی توپخانه‌ای برای اوکراین را تامین مالی می‌کند

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که برلین خرید ۳ سامانه موشکی توپخانه‌ای با تحرک بالا (HIMARS) ساخت آمریکا را برای اوکراین تامین مالی می‌کند.

پیستوریوس، گفت که ایده آلمان برای تامین مالی خرید تسلیحات در زمان انتظار طولانی برای بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به کی‌یف مطرح شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *