اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا|

سخنرانی سفیر آمریکا در دانشگاه ورمونت لغو شد/ بازداشت ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در ۴۶ دانشگاه

10:20 - 15 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۳۵۹
سخنرانی سفیر آمریکا در دانشگاه ورمونت لغو شد/ بازداشت ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در ۴۶ دانشگاه
اعتراض و تحصن در دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت از فلسطین تاکنون به بازداشت بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر منجر شده است.

خبرگزاری میزان – رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که توافق‌هایی میان دانشجویان معترض با دانشگاه‌های آمریکا برای پایان دادن به تحصن صورت گرفته است.

آسوشیتد پرس گزارش داد که این توافق در دانشگاه‌هایی از جمله براون، نورث وسترن و راتگرز در حالی صورت می‌گیرد که بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در بیش از ۴۶ دانشگاه بازداشت شده‌اند.

این قرارداد‌ها شامل تعهدات دانشگاه‌ها برای بازنگری سرمایه‌گذاری‌های خود در اراضی اشغالی یا شنیدن تماس‌ها برای توقف تجارت با این متحد دیرینه آمریکا است.

در همین حال دانشگاه ورمونت گزارش داد که سخنرانی لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل، برای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه لغو شده است.

معترضان در این دانشگاه تحصنی برپا کردند، خواستار حذف سخنرانی سفیر لیندا توماس-گرینفیلد از مراسم آتی به دلیل نقش وی در وتو کردن چندین قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل شدند.

پایگاه شبکه ان‌بی‌سی نوشت: دانشگاه ورمونت سخنرانی نماینده آمریکایی در سازمان ملل را در پاسخ به خواسته‌های دانشجویان معترض لغو کرد.

در همین حال شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد: دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید، با معترضان برای پایان دادن به تحصن به توافق رسید.

این توافق شامل تعهد مدیریت دانشگاه برای شفافیت و افشای سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های همکاری دانشگاهی با خارج از آمریکا است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *