خودداری رژیم صهیونیستی از تحویل پیکر شهدای فلسطینی

11:42 - 23 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۶۰۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خودداری رژیم صهیونیستی از تحویل پیکر شهدای فلسطینی
رژیم صهیونیستی همچنان پیکر اسیرانی را که در زندان‌های این رژیم به شهادت رسیده‌اند نگه داشته و از تحویل دادن آن‌ها به خانواده‌ها خودداری می‌کند.

خبرگزاری میزان - اداره امور اسیران و اسیران سابق فلسطین اعلام کرد که مقامات اشغالگر صهیونیست به نگه‌داشتن اجساد ۱۵ شهید از زمان آغاز جنگ غزه ادامه می‌دهند که آخرین آن‌ها ولید دقه از بقاع غربی است.

این اسیر فلسطینی به‌تازگی در بیمارستان عساف حروفه اشغالی بر اثر قصور پزشکی به شهادت رسید.

به گزارش امور اسیران فلسطینی، با شهادت ولید دقه، تعداد شهدای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تاکنون به ۲۵۱ شهید رسیده است.

نهاد‌های مرتبط با امور زندانیان گزارش دادند که رژیم صهیونیستی پیکر بسیاری از این شهیدان را در اختیار دارد و از تحویل دادن آن‌ها به خانواده‌ها خودداری می‌کند.

براساس داده‌های ستاد بازیابی پیکر اسیرانی که به شهادت رسیده‌اند و افشای سرنوشت مفقودین، اشغالگران ۱۴۲ جسد را در سردخانه‌ها نگهداری می‌کنند، ۲۵۶ جسد را در قبرستان‌های اعداد نگهدای می‌کنند و ۷۵ جسد از ابتدای سال جاری میلادی مفقود شده‌اند.

این کمپین ملی فلسطین گزارش داد که تعداد پیکرها در اختیار مقامات اشغالگر به حدود ۳۹۸ مورد در تعدادی از گورستان‌ها یا سردخانه‌ها رسیده است که از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۱۴۲ شهید را شامل می‌شود.

براساس گزارش این نهاد فلسطینی، ۱۷ اسیر در داخل زندان‌های اشغالی به شهادت رسیدند که مسن‌ترین آن‌ها شهید انس دولت است که اشغالگران از سال ۱۹۸۰ پیکر وی را در اختیار دارند و از تحویل آن خودداری می‌کنند. 

آخرین آن‌ها شهید ولید دقه است که در اوایل آوریل جاری به همراه ۱۴ کودک و ۵ زن به شهادت رسیدند.

پیش از این نهاد‌های بین‌المللی و امدادی درخواست فوری برای تشکیل یک هیئت بین‌المللی برای بازدید از زندان‌ها و اردوگاه‌های بازداشت رژیم صهیونیستی دارند، جایی که بیش از ۸ هزار اسیر فلسطینی در حال حاضر در آنها نگهداری می‌شوند، ارائه کردند.

این درخواست‌ها در حالی مطرح می‌شوند که شواهدی درباره نقض گسترده حقوق اسیران، دستگیری‌های دسته جمعی، ناپدید شدن اجباری، شکنجه، ارائه نشدن درمان و حتی قتل آن‌ها وجود دارد.

خودداری رژیم صهیونیستی از تحویل پیکر شهدای فلسطینی

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اجساد ده‌ها فلسطینی را که در جریان نسل‌کشی در نوار غزه شهید شده‌اند، نگه داشته است.

در حالی که ده‌ها جسد به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تحویل داده شد و آن‌ها برای تکمیل مراحل تدفین به جنوب نوار غزه منتقل شدند، ارتش رژیم صهیونیستی هنوز پیکر ده‌ها شهید فلسطینی را در اختیار دارد.

در سال‌های اخیر گزارش‌هایی درباره استفاده غیرقانونی از اجساد فلسطینی‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی نگهداری می‌شوند، از جمله دزدی اعضای بدن و استفاده از آن‌ها در آزمایشگاه‌های دانشکده پزشکی دانشگاه رژیم صهیونیستی گزارش شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *