رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خودداری انگلیس از توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

13:46 - 22 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۵۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خودداری انگلیس از توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
وزیر خارجه انگلیس با وجود فشارهای گسترده بین‌المللی و تصویب قطعنامه اخیر برای توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی، گفت که فروش سلاح را به این رژیم متوقف نخواهد کرد.

خبرگزاری میزان - دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که پس از بررسی آخرین توصیه‌های حقوقی، فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی از سوی شرکت‌های انگلیسی را متوقف نخواهد کرد.

با گذشت بیش از ۶ ماه از حمله رژیم صهیونیستی به غزه، دولت ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، تحت فشار شدیدی قرار گرفت تا مجوز‌هایی را که اجازه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را می‌دهد، لغو کند.

کامرون در یک نشست خبری با آنتونی بینکن، همتای آمریکایی خود، گفت: آخرین ارزیابی، موضع ما را در مورد مجوز‌های صادراتی بدون تغییر باقی می‌گذارد.

این مقام ارشد انگلیسی مدعی شد: این امر با توصیه‌هایی که من و سایر وزیران دریافت کرده‌ایم مطابقت دارد و مانند همیشه، ما این موقعیت را در دست بررسی خواهیم داشت.

انگلیس در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۲ میلیون پوند (۵۳ میلیون دلار) سلاح به رژیم صهیونیستی ارسال کرد.

هفته گذشته ۳ قاضی ارشد سابق انگلیس به بیش از ۶۰۰ نفر از اعضای گروه حقوقی این کشور پیوستند و از دولت سوناک خواستند فروش تسلیحات را به رژیم صهیونیستی متوقف کند.

این گروه حقوقی تاکید کردند که ادامه ارسال سلاح می‌تواند انگلیس را در نسل‌کشی غزه شریک کند.

برخی احزاب سیاسی مخالف در انگلیس از دولت این کشور خواسته‌اند که پارلمان را از تعطیلات فعلی فرا بخواند و مجوز‌های صادراتی را لغو کند و همچنین توصیه‌های حقوقی را که دولت برای رسیدن به تصمیم خود استفاده کرده است، منتشر کند.

کریستیان بندیکت، مدیر واکنش به بحران عفو بین‌الملل در انگلیس گفت: این یک فرصت دیگر از دست رفته دیوید کامرون بود تا خود و دیگر مقامات انگلیس را از همدستی فعلی‌شان در جنایات جنگی، آپارتاید و نسل‌کشی احتمالی اسرائیل دور کند.

رژیم صهیونیستی ارتکاب جنایات جنگی یا نسل‌کشی در حمله به غزه و استفاده از واژه آپارتاید را برای توصیف رفتار خود با فلسطینی‌ها رد کرده است.

کامرون گفت: قضاوت کلی این است که آن مجوز‌های صادراتی باز می‌ماند و ادامه می‌یابد.

سفر وی به آمریکا در حالی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی می‌گوید تاریخی را برای حمله نظامی به رفح در جنوب غزه تعیین کرده است، جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند.

نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی متناقض در حالی که گفته نتانیاهو باید تلاش بیشتری برای کاهش رنج بشر در نوار غزه انجام دهد، مدعی شد: ما استاندارد‌های سختگیرانه‌ای داریم که باید در مورد مجوز‌های صادرات تسلیحات به آن پایبند باشیم.

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه، ۱۷ فروردین، قطعنامه‌ای را درباره فلسطین به تصویب رساند که این قطعنامه خواستار توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *