جنون نفرت علیه مهاجران در آمریکا

10:02 - 18 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۷۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنون نفرت علیه مهاجران در آمریکا
رسانه‌ها، پلیس و سیاست‎مداران آمریکا در موقعیت‌های مختلف و در کنار یکدیگر به ایجاد نفرت‌پراکنی علیه پناهجویان در این کشور دامن می‌زنند.

خبرگزاری میزان - جنون نفرت ضد مهاجران از سوی مقام‎های آمریکایی از جمله شهر و ایالت نیویورک به راه افتاده است.

هم سیاست‎مداران دموکرات و هم جمهوری‌خواه و همچنین رسانه‌های بزرگ، از جمله وال‎استریت‎ژورنال، درگیری ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) بین ۲ افسر پلیس نیویورک (NYPD) و چندین پناه‎جو را به‎عنوان بهانه‌ای برای درخواست اخراج پناهجویان و حتی بیشتر از آن استفاده کردند.

این حادثه در مقابل یک مرکز پناهجویان در منهتن رخ داد، ویدیویی که بدون وقفه در رسانه‌ها پخش می‌شود و به دو بخش ناپیوسته تقسیم شده است؛ در یک بخش افسران پلیس نیویورک را نشان می‌دهد که گروهی از مهاجران را متفرق می‌کنند، بخش دوم، دو افسر را نشان می‌دهد که با یک نفر روی زمین درگیر هستند، در حالی که چندین نفر دیگر در اطراف پلیس سعی می‌کنند آن‌ها را از روی زمین بلند کنند.

از ۶ مهاجر دستگیرشده، ۵ نفر بدون قرار وثیقه و یک نفر که از سوی پلیس تحت کنترل بود، با قرار وثیقه ۱۵ هزار دلاری آزاد شد.

اگر وثیقه خواسته شده بود و مورد توجه قرار نمی‌گرفت، مهاجران در جهنم زندان‌های جزیره ریکرز نگهداری می‌شدند؛ گفته می‌شود چند نفر از متهمان به کالیفرنیا گریخته‌اند و پلیس و دفتر دادستان منطقه ادعا می‌کنند که همه مظنونان این جنایت دستگیر نشده‎اند.

آلوین براگ، دادستان ناحیه نیویورک، می‎گوید که پرونده‌ای درباره هویت اشتباه افراد دستگیر شده وجود دارد.

نفرت‌پراکنی علیه پناهجویان در آمریکا

اما براگ اکنون به دلیل اقدامات خود هدف انتقاد شدید پلیس، رسانه‌ها و سیاستمداران قرار گرفته است، نه‌تنها از سوی گروه‌های راست افراطی بلکه از سوی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان.

کتی هوچول، فرماندار دموکرات نیویورک به‎تازگی در پاسخ به سوال خبرنگاران، تلویحا براگ را مقصر دانست و در رابطه با این حادثه، گفت: این در همه موارد اشتباه است و من به دنبال قضات و دادستان هستم تا کار درست را انجام دهند.

وی همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به پناهجویان متهم، اعلام کرد: همه آن‌ها را دستگیر و اخراج کنید.

به‌طور قابل توجهی، روزنامه وال‎استریت‎ژورنال، صدای اشراف مالی آمریکا، سرمقاله‌ای را در نسخه چاپی خود منتشر کرد که از هوچول خواسته بود براگ را اخراج کند.

این روزنامه با نقل قول‌هایی از ناظران احتمالی که مهاجران را به عنوان یک «طبقه جنایتکار» و پلیس را به دلیل قوانین اصلاح وثیقه اخیر برای حفظ نظم ناتوان نشان می‌دادند، از نیویورک پست تجدید چاپ کرد.

این سرمقاله به فرماندار نیویورک حمله کرد که گفته بود در موضوع براگ دخالت نمی‌کند، زیرا «من آماده نیستم اراده مردم را لغو کنم.»

براگ پیام را دریافت کرد؛ دفتر او بیانیه‌ای را به رسانه‌ها ارسال کرد که در آن هیئت منصفه را برای تحقیق درباره حمله ادعایی به خدمت می‌گیرد.

این ایمیل همراه با بیانیه مشترک براگ و ادوارد کابان، کمیسر پلیس نیویورک ارسال شد که در آن گفته شده: از ویدیو و سایر شواهد مشخص است که برخی از مقصرترین افراد هنوز شناسایی یا دستگیر نشده‎اند.

تشدید حملات علیه مهاجران در آمریکا

به گزارش «WSWS»، واکنش مقام‎های آمریکا به چیزی که حتی نمی‌توان آن را نزاع نامید، نشان‎دهنده تشدید حملات علیه مهاجران در نیویورک و در سطح ملی آمریکاست.

لحن نیویورک‎تایمز در یکی از مقاله‌های اخیر خود در مورد این حادثه، حاکی از تشدید حمله به مهاجران در سراسر طیف سیاسی سرمایه‌داری است، وقتی به «کاهش صبر هر نیویورکی» در پرداخت هزینه مراقبت از حدود ۷۰ هزار مهاجری که در پناهگاه‌های شهری اسکان داده شده‎اند، اشاره می‌کند.

«نیویورک‌هایی» که نیویورک‎تایمز به آن‌ها اشاره می‌کند، نه‌تنها سیاستمداران جمهوری‌خواه، بلکه شهردار دموکرات جناح راست این شهر و اریک آدامز، رئیس سابق پلیس نیویورک هستند که ماه‌هاست تهمت‌های ضد مهاجران را به شدت مطرح می‌کند و مدعی است مهاجران در حال «ویران کردن نیویورک» هستند.

حملات آدامز به پناهجویان در نیویورک تنها شفاهی نیست؛ بدون شک بسیاری از افراد از این اظهارات برای تحریک و ایجاد نفرت علیه مهاجران در آمریکا استفاده می‌کنند.

پیشتر اریک آدامز قانون حق پناهندگی نیویورک را تغییر داد و خانواده‌های پناهجو را مجبور کرد پس از ۶۰ روز پناهگاه‌های شهری را ترک کنند، اقامت بزرگسالان مجرد به مدت ۳۰ روز محدود شد، این امر هزار و ۶۰۰ خانواده پناهجو را در روز‌های سرد مجبور به خروج از خانه‌های خود کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *