رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان سمنان: شهدا منشا خیر و برکت برای نظام هستند و تکریم مادران و همسران شهدا کمترین وظیفه مسئولان است

11:38 - 07 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۷۱۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان: شهدا منشا خیر و برکت برای نظام هستند و تکریم مادران و همسران شهدا کمترین وظیفه مسئولان است
رئیس کل دادگستری استان سمنان با حضور در منزل مادر یکی از شهدای استان گفت: شهدا منشا خیر و برکت برای نظام هستند و تکریم مادران و همسران شهدا کمترین وظیفه مسئولان است.

خبرگزاری میزان-محمد جعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان شامگاه سالروز وفات حضرت امّ البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، با حضور در منزل مادر بزرگوار شهید والامقام علی اختری از وی تقدیر کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدای دیدار با عرض تسلیت به مناسبت وفات بانوی ایثار و شهامت حضرت امّ البنین (س) گفت: آن بانوی عظیم الشأن مظهر ادب و فداکاری بود و خود را خادم فرزندان حضرت زهرا (س) می‌دانست و با تقدیم فرزندان به اسلام در جایگاه اُلگوی عملی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مادران شهدا با بهره گیری از آموزه‌های دینی در مکتب اهل بیت (ع) و تأسی از حضرت امّ البنین (س)، فرزندان عزیر و رشید خویش را برای دفاع از آرمان‌های کشور تقدیم کردند و بار مسئولیت و تکلیف کارگزاران نظام را دو چندان کردند.

عبدالهی مادران شهدا را ذخایر الهی و تکریم آنان را وظیفه دانست و افزود: به سبب ابراز ارادت به خاندان اهل بیت (ع) و رضایت قلبی مادران بود که شهدا توانستند به مقام عظیم و فیض جزیل شهادت دست یابند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: شهدا منشا خیر و برکت برای نظام هستند و تکریم مادران و همسران شهدا کمترین وظیفه مسئولان است، گفت: به برکت خون مطهر شهدا فتنه‌های بسیاری از کشور دفع و در نهایت برکات فراوانی کسب شده است. به فضل الهی مردم بصیر این مرز و بوم با حضور گسترده در انتخابات پیش روی باعث دلسردی و یأس دشمنان را فراهم می‌آورند.

شهید والامقام علی اختری در پانزدهم شهریور ۱۳۵۰ در تهران دیده به جهان گشود و پس از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در ۲۴ اسفند ۱۳۶۶ در عملیات بیت المقدس ۳ در ارتفاعات گوجار عراق بر اثر اصابت ترکش به کمر، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهر وی در گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) سمنان به خاک سپرده شد. همچنین پدر شهید، مرحوم صفر اختری سال ۱۴۰۲ دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *