رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از حوزه قضایی میرجاوه بازدید کرد

19:22 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۱۴۱
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از حوزه قضایی میرجاوه بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان به همراه معاونان خود از حوزه قضایی شهرستان میرجاوه، شورای حل اختلاف، پایانه مرزی، انبار‌های گمرک و منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از شورای حل اختلاف شهرستان میرجاوه ضمن دیدار با ریش‌سفیدان و معتمدان و اعضای شورای حل اختلاف گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان که از نعمت وجود ریش سفیدان و بزرگان طوایف برخوردار است برای اجتماعی کردن خدمات قضایی؛ مزیتی است که قوه قضاییه می‌تواند برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌راد افزود: شورای حل اختلاف مانند سپر دفاعی در قوه قضابیه عمل می‌کند و علاوه بر کاهش ورودی پرونده‌های قضایی؛ به کاهش اختلاف هم کمک می‌کند و از تشکیل پرونده‌های قضایی در محاکم جلوگیری می‌شود.

وی با تاکید بر این که نقش صلح و سازش در احقاق حق و پیشگیری از اطاله دادرسی، بسیار پر اهمیت است، افزود: نهاد شورای حل اختلاف برای کاهش وروردی پرونده‌ها به دستگاه قضایی تشکیل شده است و باید در بلند مدت تلاش کند با ترویج فرهنگ تکیه بر سرمایه اجتماعی معتمدان محلی و ریش‌سفیدان؛ ورودی پرونده به خود این نهاد هم کاهش یابد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *