رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از محل اتراق عشایر و ایل‌راه جنوبی استان بازدید کرد

16:24 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۰۸۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از محل اتراق عشایر و ایل‌راه جنوبی استان بازدید کرد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، ضمن بازدید میدانی از اتراقگاه عشایری و ایل‌راه جنوبی در جریان مشکلات عشایر نشینان قرار گرفت.

خبرگزاری میزان-حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، از اتراقگاه عشایری و ایل‌راه جنوبی بازدید کرد.

در این بازدید که معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل، دادستان عمومی و انقلاب آشخانه نیز حضور داشتند موضوع شکایت شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص تبعات ناشی از استقرار و برپایی سیاه چادر عشایری در جنب شهرک صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: در این بازدید ابعاد مختلف مشکلات طرح شده از مسیر دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از اداره کل امور عشایر و شرکت شهرک‌های صنعتی رسیدگی شد و بررسی راهکار برون رفت از نابسامانی‌های بوجود آمده با لحاظ حقوق همه اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط به ویژه خانوار‌های عشایر؛ در دستور کار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده گفت:عشایر از جمله اقشار تولیدکننده جامعه به شمار می‌روند و دستگاه قضایی با نگاه حمایت از تولید در تلاش است تا بدون آسیب رسیدن به تغییرات مشکل‌زا در حوزه زیست‌بوم، این مسأله به نفع مقتضی حل و فصل شود.

وی اظهار کرد: مقرر شد کارگروهی ویژه تحت نظارت و پیگیری دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم موضوع اسکان موقت خانوار‌های عشایری و اصلاح اتراقگاه را در قالب پیش بینی جانمایی مناسب و با رعایت حقوق طرفین بررسی و نتیجه را گزارش کنند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی همچنین از چند واحد تولیدی دیگر فعال در حوزه‌های صنعتی در شهرستان آشخانه بازدید و با مشکلات آن‌ها رسیدگی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده موانع موجود در مسیر دریافت تسهیلات، وجود محدودیت در منابع تامین برق و انرژی و اختلاف در مالکیت را از عمده مشکلات این واحد‌های تولیدی عنوان کرد.

وی گفت: با برگزاری نشست‌های تخصصی و تداوم روند پیگیری‌های لازم نتایج حاصله به بهبود شاخص‌های عملکردی منجر شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *