رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحقیق اف‌بی‌آی درباره تهدیدات علیه قاضی‌های دادگاه عالی کلرادو پس از حکم ترامپ

13:17 - 06 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۵۸۷
تحقیق اف‌بی‌آی درباره تهدیدات علیه قاضی‌های دادگاه عالی کلرادو پس از حکم ترامپ
پلیس کلرادو و اف‌بی‌آی تحقیقاتی درباره تهدید‌ها علیه چهار قاضی دادگاه عالی این ایالت، که به رد صلاحیت دونالد ترامپ رای داده بودند، را آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - پلیس کلرادو در حال همکاری با اف‌بی‌آی برای تحقیق درباره تهدیدات قاضی‌های دادگاه عالی این ایالت پس از صدور حکم این دادگاه برای حذف دونالد ترامپ از انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری است.

دادگاه کلورادو هفته گذشته با چهار رای موافق در برابر سه مخالف، حکم داد که رئیس‌جمهور سابق واجد شرایط نامزدی مجدد برای ورود به کاخ سفید نیست. این دادگاه به یک بند در قانون اساسی آمریکا و نقش دونالد ترامپ در شورش شمم ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا اشاره کرد.

ترامپ از آن زمان به این حکم که طوفانی در میان جمهوری‌خواهان به‌راه انداخته و در سال ۲۰۲۴ یک مسابقه حقوقی را به همراه خواهد داشت، انتقاد کرده است. 

اداره پلیس دنور گفت که گشت‌زنی‌های بیشتری در اطراف خانه‌های قاضی‌های این دادگاه در دنور فراهم می‌کند. این اداره با استناد به ملاحظات ایمنی و حفظ حریم خصوصی از ارائه جزئیات درباره تحقیقات خود خودداری کرد. 

در ایمیل اداره پلیس دنور آمده است: در حال حاضر این اداره در حال بررسی حوادثی بوده که متوجه قاضی‌های دادگاه عالی کلرادو است و به همکاری با شرکای مجری قانون محلی، ایالتی و فدرال برای بررسی کامل هرگونه گزارش تهدید یا آزار و اذیت ادامه خواهد داد.

اف‌بی‌آی هم گفت که در حال همکاری با نیرو‌های محلی پلیس در این زمینه است.

ویکی میگویا، سخنگوی دفتر اف‌بی‌آی دنور در بیانیه‌ای گفت: ما به‌شدت تحقیقات درباره هرگونه تهدید یا استفاده از خشونت از سوی افرادی که از دیدگاه‌های افراطی برای توجیه اقدامات خود استفاده می‌کنند، را ادامه خواهیم داد. 

به گزارش سی‌ان‌ان، مقامات همچنین در حال نظارت بر تریبون‌های آنلاین افراط‌گرایان برای تهدید چهار قاضی هستند که به حضور نداشتن ترامپ در انتخابات ایالتی رای دادند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *