رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش اسلام‌هراسی و جنایت‌های نفرت‌‌محور علیه مسلمانان در آلمان

13:36 - 29 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۴۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش اسلام‌هراسی و جنایت‌های نفرت‌‌محور علیه مسلمانان در آلمان
جنایت‌های نفرت‌محور و اسلام‌هراسی در آلمان با سیاست‌های دولت این کشور در حال افزایش است.

خبرگزاری میزان – وزارت کشور آلمان به‎تازگی گزارش داد که ۵۴ نهاد مربوط به مرکز اسلامی هامبورگ را در ۷ ایالت این کشور هدف بازرسی قرار داده است.

در بیانیه وزارت کشور آلمان ادعا شده که این نهاد‌ها «مظنون به اقدام علیه نظم عمومی» بوده و به همین دلیل هدف بازرسی قرار گرفته‌اند.

این اقدام وزارت کشور آلمان با مشارکت ۵۰۰ نیروی پلیس صورت گرفته و برخی از وسایل الکترونیکی برای ضبط شدن، بررسی شدند.

اقدام وزارت کشور آلمان در بحبوحه افزایش حملات علیه مسلمانان و افزایش اسلام‌هراسی در این کشور صورت می‌گیرد.

حملات فزاینده علیه مسلمانان

یک سازمان غیردولتی حقوق بشری مستقر در برلین گزارش داد که جامعه مسلمانان این کشور از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه با حملات فزاینده‌ای مواجه است.

«ریما هانانو»، رئیس ائتلاف علیه اسلام‌هراسی و نفرت ضد مسلمانان، می‌گوید: در هفته‌های اخیر شاهد افزایش نژادپرستی ضد مسلمانان بوده‌ایم، ما در حال حاضر روزانه ۳ حادثه ضد مسلمانان داریم و این برای ۲.۵ هفته قبل از ۳۱ اکتبر صدق می‌کند.

وی افزود: در عین حال، من می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که تعداد زیادی از موارد گزارش نشده وجود دارد، زیرا بسیاری از مردم حملات ضد مسلمانان را گزارش نمی‌کنند یا این حملات به‌خوبی ثبت نشده‌اند.

رئیس ائتلاف علیه اسلام‌هراسی و نفرت ضد مسلمانان نسبت به برخی جنایت‌های عمده نفرت ضد مسلمانان در آلمان در هفته‌های اخیر ابراز نگرانی کرد.

نامه تهدیدآمیز به مساجد 

مساجد در سراسر آلمان نامه‌های تهدیدآمیز دریافت می‌کنند و تلاش‌هایی برای آتش‌سوزی در مساجد و مراکز اسلامی وجود دارد.

کودکان در مدرسه به دلیل پایبندی به اسلام هدف آزار و اذیت قرار می‌گیرند، مسلمانان در خیابان هدف حمله لفظی قرار می‌گیرند.

«هانانو» تاکید کرد که بسیاری از افراد و مقامات در آلمان از خشم ضد مسلمانان حمایت می‌کنند.

پوشش رسانه‌ای مغرضانه تحولات

براساس گزارش بزرگترین سازمان مسلمان آلمان، جنایات نفرت‌محور ضد مسلمانان و حملات علیه مساجد در آلمان از زمان تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

رئیس یکی از نهاد‌های مسلمان در آلمان می‌گوید که تبلیغات سیاستمداران راست افراطی و پوشش رسانه‌ای مغرضانه تحولات اخیر، احساسات ضد مسلمانان را در این کشور تقویت کرده است.

براساس گزارش دفتر مبارزه با تبعیض یک نهاد اسلامی، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۸۱ حمله علیه مساجد صورت گرفته و نزدیک به نیمی از آن‌ها پس از ۷ اکتبر ثبت شده است.

در شمال غربی آلمان، عاملان ناشناس پیام‌های نژادپرستانه ارسال کرده و صفحاتی از قرآن را سوزاندند، اشیایی توهین‌آمیز را به سمت مساجد پرتاب کردند.

آلمان با بیش از ۸۴ میلیون نفر جمعیت، دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا را پس از فرانسه در خود جای داده است.

نژادپرستی بخشی از تجربه روزمره مسلمانان آلمان

نژادپرستی، نفرت و گاهی خشونت علیه مسلمانان در آلمان گسترده و اغلب بخشی از تجربه روزمره آنهاست.

گروه مستقل کارشناسان در زمینه خصومت علیه مسلمانان به مدت ۳ سال بر روی گزارش جامع نژادپرستی و خصومت با ۵.۵ میلیون مسلمان این کشور کار کرد؛ این گروه مطالعات علمی، آمار جنایت‌های پلیس و مستندات حوادث ضد مسلمانان از سوی آژانس‌های ضد تبعیض، مراکز مشاوره و سازمان‌های غیردولتی را تجزیه و تحلیل کرد.

این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند که دستکم یک‌سوم مسلمانان آلمان به دلیل مذهب خود خصومت را تجربه کرده‌اند؛ با این حال، کارشناسان تاکید کردند که آمار واقعی احتمالا بسیار بیشتر است، زیرا به نظر می‌رسد تنها ۱۰ درصد از مسلمانان جنایت‌های خصومت و نفرت‌محور علیه آن‌ها را گزارش می‌کنند.

مسلمانان در آلمان طرد و تبعیض را در زندگی روزمره خود تجربه می‌کنند؛ بسیار مهم است که این موضوع قابل مشاهده باشد و آگاهی در مورد نارضایتی که هنوز هم گسترده است افزایش یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *