رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار درباره وضعیت پناهجویان در اردوگاه‌های فرانسه

10:09 - 28 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۱۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هشدار درباره وضعیت پناهجویان در اردوگاه‌های فرانسه
گروه‌های مدافع پناهجویان درباره وضعیت فاجعه‌بار اردوگاه‌های پناهجویی در شمال فرانسه و احتمال مرگ افراد حاضر در آنها هشدار دادند.

خبرگزاری میزان - ۱۲ سازمانی که با پناهجویان در شمال فرانسه همکاری می‌کنند به مقام‎های دولت این کشور درباره «وضعیت فاجعه‌بار» اردوگاه‌های پناهجویی هشدار داده‌اند، زیرا تعداد زیادی از پناهجویان سعی می‌کنند در شرایط غیربهداشتی زنده بمانند در حالی که منتظر تغییر آب و هوا هستند تا بتوانند از کانال مانش عبور کنند و به مقصد انگلیس برسند.

این نامه می‎گوید: از ۸ نوامبر به دلیل شرایط بد آب و هوایی تنها دو روز گذرگاه‌ها باز بوده است، بنابراین تعداد بیشتری از پناهجویان در شمال فرانسه منتظر هستند و حدود هزار نفر در ۱۹ قایق در روزهای ۱۲ و ۱۶ نوامبر از مرز شمالی فرانسه عبور کردند.

 

هشدار درباره وضعیت فاجعه‌بار  پناهجویان در نوار غزه

 

مواجهه پناهجویان با تهدید مرگ در اردوگاه کاله

«اکسل گوادینات»، رئیس یک گروه‌ حامی پناهجویان، هشدار داد که پناهجویان در اردوگاه‌های «کاله» و «دانکرک» در معرض خطر مرگ قرار دارند، زیرا شرایط زندگی هرگز به اندازه اکنون وخیم و خطرناک نبوده است.

وی به «گاردین»، گفت: تعداد بی‌سابقه افراد در شمال فرانسه (حدود ۲ هزار نفر در کاله و هزار و ۵۰۰ نفر در دانکرک) اکنون در هوای طوفانی و نامناسب به سر می‌برند.

ناتوانی دولت فرانسه در تامین سرپناه اولیه کافی برای کودکان پناهجوی بدون همراه، زنان باردار و خانواده‌های پناهجو فاجعه‌ای قابل پیش‌بینی بود.

شرایط به قدری بد است که برخی از پناهجویان ممکن است در فرانسه قبل از تلاش برای سفر خطرناک در کانال مانش، جان خود را از دست دهند.

 

هشدار درباره وضعیت فاجعه‌بار  پناهجویان در نوار غزه

 

این فعال حامی حقوق پناهجویان، گفت: خوشبختیم که در طوفان‌ها و آب و هوای بد، در حالی که شرایط زندگی بد بوده، هنوز کسی جان خود را از دست نداده است، اما ما زنگ خطر را به صدا در می‌آوریم، زیرا اگر کاری انجام نشود، یک تراژدی و یک رویداد واقعا غم‌انگیز رخ خواهد داد.

در زمستان‌های گذشته مقام‎های محلی برای خانواده‌ها و کودکان تنها سرپناه اضطراری فراهم کرده‌اند، اما امسال، سرپناهی برای همه در دسترس نیست و بسیاری مجبور شده‌اند در هوای آزاد در شرایط یخبندان و زمین گل‌آلود بخوابند.

براساس این نامه، سازمان‌ها در حال نامه‌نگاری به مقام‎های محلی «در رابطه با وضعیت فاجعه‌بار افراد تبعید شده در کاله» هستند؛ صد‌ها نفر از دسترسی به آب، حمام و غذا محروم هستند در حالی که پلیس به اخراج از مکان‌های موقت سرپناه ادامه می‌دهد.

این نهاد‌ها تاکید کردند: در حال حاضر یک وضعیت اضطراری وجود دارد و از شما می‌خواهیم راه‌حل‌هایی برای رعایت امنیت فیزیکی، حیثیت و حقوق اساسی افراد پناهجو پیدا کنید.

 

هشدار درباره وضعیت فاجعه‌بار  پناهجویان در نوار غزه

 

بی‌توجهی دولت فرانسه به نیازهای پناهجویان

هیچ راه حل دولتی از سوی دولت فرانسه پیشنهاد نشده است؛ حق داشتن سقف بالای سر که کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک آن را به رسمیت شناخته شده بار دیگر با مصونیت کامل، از سوی دولت فرانسه نقض شده است.

در کنار کمبود سرپناه، بسیاری از افرادی که در خارج از خانه در شرایط «اشباع» زندگی می‌کنند گرسنه هستند، زیرا سازمان‌های غیردولتی که وعده‌های غذایی را تهیه می‌کنند، با کمبود امکانات اولیه مانند نان مواجه می‌شوند و به دلیل دسترسی نداشتن به آن‌ها به استفاده از آب‌های آلوده متوسل می‌شوند.

 

هشدار درباره وضعیت فاجعه‌بار  پناهجویان در نوار غزه

 

این نامه در بخشی دیگر می‎گوید: دوره کنونی اوج خواری در شرایط بقای افراد تبعید شده در کاله است.

«گوادینات»، رئیس گروه‌ حامی پناهجویان همچنین گفت: وضعیت بدتر و بدتر می‌شود و ما هیچ راه حلی نداریم؛ قبل از اینکه ما برای پناه دادن به افراد بجنگیم؛ تنها تلاش می‌کنیم تا برای آن‌ها آب آشامیدنی تامین کنیم؛ نیاز‌های بشردوستانه بسیار زیادی وجود دارد، اما فرانسه کمتر از قبل نیاز‌های پناهجویان را برآورده می‌کند و ما کاملا ناامید، خسته و غمگین هستیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: فرانسه پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *