رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هرج‌ومرج در کنگره آمریکا؛ مک‌کارتی از نمایندگی استعفا نمی‌کند

10:10 - 15 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۹۳۷
هرج‌ومرج در کنگره آمریکا؛ مک‌کارتی از نمایندگی استعفا نمی‌کند
کوین مک‌کارتی با وجود برکناری از ریاست مجلس نمایندگان گفت که از نمایندگی استعفا نمی‌کند.

خبرگزاری میزان - غوغای هفته گذشته در واشنگتن در سراسر اقیانوس اطلس موج زد. سیاست‌گذاران و تحلیلگران در اروپا به هرج‌و‌مرج کنگره آمریکا نگاه کردند؛ جایی که گروهی از جمهوری‌خواهان باعث برکناری «کوین مک‌کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در روز سه‌شنبه شدند. 

«واشنگتن پست» در گزارشی نوشت که با فلج شدن مجلس نمایندگان، نبرد جدیدی بر سر تامین مالی دولت جو بایدن در ماه آینده در راه خواهد بود. این در حالی است که حامیان اوکراین در جنگ از ترس قانون‌گذاران واشنگتن ممکن است نتوانند بسته‌های جدید و حیاتی کمک‌های نظامی به کی‌یف را تایید کنند.

اما هشدار‌های تحلیلگران خارج از آمریکا بسیار عمیق‌تر است. آن‌ها نظام سیاسی آمریکا را در مسیر ناکارآمدی توصیف کرده و قوه قانون‌گذاری این کشور را می‌بینند که به طور فزاینده‌ای تحت سلطه سیاستمدارانی است که علاقه‌ای به حکومت واقعی یا مشورت دموکراتیک ندارند. 

به گفته آنها، دوران تصدی «مک کارتی»، اولین رئیس مجلس نمایندگان که در تاریخ این مجلس از سمت خود کنار گذاشته شد، نشانه این وضعیت بود.

اما همانطور که در مقاله روزنامه فرانسوی «لوموند» اشاره شده، آشفتگی مجلس نمایندگان منعکس‌کننده مسئله بزرگ‌تر کل مجموعه کنگره آمریکا است.

در این مقاله آمده است: آنچه در خطر است، بیشتر از سرنوشت مردیست که در نهایت برکنار شد. این درباره میدان ویرانه‌ای است که مجلس نمایندگان آمریکا به آن تبدیل شده؛ این وضعیت متحدان آمریکا را نگران کرده است.

مک‌کارتی: استعفا نمی‌کنم

«کوین مک‌کارتی»، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا با رد گزارش‌های رسانه‌ها گفت که از کنگره پیش از پایان دوره‌اش به‌عنوان نماینده، استعفا نخواهد کرد.

درخواست ۴۵ نفر از متحدان مک‌کارتی

۴۵ نفر از متحدان کوین مک‌کارتی از همکاران جمهوری‌خواه خود خواستند «تغییرات اساسی» ایجاد شود که برکناری هرکسی را که ممکن است جایگزین مک‌کارتی شود، برای یک جناح کوچک دشوارتر کند. 

انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس مجلس نمایندگان بعید است

کارشناس سابق موسسه «اوراسیا» گفت که پرونده‌های حقوقی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حال حاضر با آن مواجه است، ممکن است انتخاب احتمالی او و فعالیت به‌عنوان رئیس مجلس نمایندگان برای جایگزینی کوین مک کارتی، را پیچیده کند؛ از این رو انتخاب او به‌عنوان رئیس مجلس نمایندگان بعید است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *