دونالد ترامپ؛ از اعلام آمادگی برای ریاست مجلس نمایندگان تا افشای اطلاعات هسته‌ای آمریکا

11:24 - 14 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۸۱۸
دونالد ترامپ؛ از اعلام آمادگی برای ریاست مجلس نمایندگان تا افشای اطلاعات هسته‌ای آمریکا
دونالد ترامپ در میانه اتهامات جدید، می‌گوید که آماده است تا به صورت موقت ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده بگیرد.

خبرگزاری میزان – دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید در صورتی که حزب جمهوری خواه نتواند بر سر یک نامزد برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا به توافق برسد، حاضر است تا به صورت موقت این سمت را بر عهده بگیرد. 

مجلس نمایندگان آمریکا به‌تازگی پس از ۲۱۶ رای موافق در برابر ۲۱۰ رای مخالف، «کوین مک‌کارتی» را از سمت ریاست این نهاد برکنار کرد.

«مت گاتز»، نماینده‌ای که روند ارائه طرح برکناری را در ۲ اکتبر (۱۰ مهر) آغاز کرد، گفت: به نفع این کشور است که ما گزینه بهتری در مقایسه با کوین مک‌کارتی داشته باشیم.

اکنون که جایگاه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی رای بی‌سابقه‌ای برای برکناری کوین مک‌کارتی خالی شده، شاخه قانونگذاری دولت فدرال آمریکا با ابهام بیشتری مواجه است. 

ترامپ گفت که اگر جمهوری خواهان نتوانند پس از برکناری خیره‌کننده مک‌کارتی بر سر جانشینی او به توافق دست یابند، حاضر است به عنوان رئیس موقت مجلس نمایندگان آمریکا فعالیت کند.

اتهامی دیگر علیه ترامپ

در همین حال اتهامی دیگر علیه ترامپ در آمریکا مطرح شده است؛ یک گزارش جدید می‌گوید که رئیس جمهور سابق آمریکا اسرار هسته‌ای آمریکا را به یک تاجر استرالیایی لو داده است.

بر اساس گزارش چند منبع آگاه، چند ماه پس از خروج از کاخ سفید، ترامپ اطلاعات حساس احتمالی در مورد زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا را با «آنتونی پرات»، یکی از اعضای باشگاه خود و یک میلیاردر استرالیایی، در میان گذاشته است.

این میلیاردر استرالیایی سپس اطلاعات حساس هسته‌ای آمریکا را با چند نفر از کارمندان خود، چند مقام خارجی و تعدادی از روزنامه‌نگاران در میان گذاشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *