رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرز آمریکا و مکزیک مرگ‌بارترین مسیر زمینی برای مهاجران؛ مرگ ۱۴۸ پناهجو در «ال‌پاسو»

14:25 - 13 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۷۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرز آمریکا و مکزیک مرگ‌بارترین مسیر زمینی برای مهاجران؛ مرگ ۱۴۸ پناهجو در «ال‌پاسو»
مرگ پناهجویان در گذرگاه‌ ال‌پاسو مرز آمریکا و مکزیک به بیشترین حد خود رسیده است.

خبرگزاری میزان - داده‌های گشت مرزی آمریکا نشان می‌دهد که مرگ و میر مهاجران در در بخش «ال‌پاسو» در امتداد مرز آمریکا و مکزیک طی سال جاری میلادی، بیش از ۲ برابر شده و سنگین‌ترین تلفات منطقه را از زمان شروع ثبت سوابق عمومی ثبت کرده‌ است.

به گزارش «یو‌اس‌ای تودی»، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱۴۸ پناهجو در گذرگاه ال‌پاسو، جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با ۷۱ مورد در سال ۲۰۲۲، افزایش بیش از ۲ برابری را نشان می‌دهد.

گرمای شدید هوا؛ عامل اصلی مرگ و میر‌

کارشناسان هواشناسی، می‌گویند که بیشتر مرگ و میر‌ها - بیش از ۱۰۰ نفر - بین ماه‌های می‌ و سپتامبر گذشته اتفاق افتاده است؛ زمانی که ال‌پاسو یکی از گرم‌ترین تابستان‌های خود را تجربه کرد.

بر اساس گزارش اخیر سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل، مرز آمریکا و مکزیک، نزدیک به ۲ هزار مایل، مرگ‌بارترین مسیر زمینی برای مهاجران در سراسر جهان محسوب می‌شود و سال گذشته ۶۸۶ مورد مرگ و ناپدید شدن پناهجویان در آن ثبت شد.

بر اساس گزارش سازمان ملل، حدود نیمی از این مرگ و میر‌ها مربوط به شرایط عبور و مرور خطرناک در صحرا‌های «سونوران و چیهواهوان» است که از بخش‌هایی از کالیفرنیا، آریزونا و تگزاس عبور می‌کنند.

در مجموع سال گذشته میلادی، هزار و ۴۵۷ مرگ و ناپدید شدن پناهجویان در قاره آمریکا روی داده که ۲۰۲۲ را به مرگبارترین سال از زمان آغاز جمع‌آوری داده‌ها در سال ۲۰۱۴ تبدیل کرد. 

جدیدترین آمار پس از موج گرمای بی‌سابقه در سراسر جنوب غربی آمریکا به دست می‌آید؛ گرما و افزایش دما در تعداد مرگ و میر مهاجران نقش دارند.

بر اساس آمار گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، انتظار می‌رود بخش ال‌پاسو بیشترین تعداد برخورد با مهاجران را در سال جاری میلادی ثبت کند.

بخش ال‌پاسو از شهر «هادسپت» تگزاس در سراسر نیومکزیکو تا خط ایالت آریزونا امتداد دارد؛ مناطق وسیعی از بیابان در جنوب نیومکزیکو وجود دارد، اما مرگ‌بارترین منطقه در اطراف پارک «سانلند» و «سانتا ترزا»، در تپه‌های بیابانی خارج از ال‌پاسو قرار دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: پناهجویان آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *