رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مبارزه با قاچاق انسان؛ بهانه آلمان برای بستن مرز‌ها به روی مهاجران

15:46 - 05 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۴۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مبارزه با قاچاق انسان؛ بهانه آلمان برای بستن مرز‌ها به روی مهاجران
آلمان در ماه‌های اخیر با مطرح کردن ادعای مقابله با شبکه‎های قاچاق انسان، محدودیت‌های مرزی را برای مهاجران تشدید کرده است.

خبرگزاری میزان - «نانسی فزر»، وزیر کشور آلمان، به تازگی در مصاحبه با روزنامه «ولت آم‌زونتاگ» گفته که برقراری بازرسی‌های موقت پلیس در گذرگاه‌های مرزی به آلمان کمک می‌کند تا از قاچاق انسان جلوگیری کند.

در همین حال یک سخنگوی وزارت کشور آلمان نیز گفته که اقدامات بیشتر پلیس مرزی مربوطه در حال حاضر در حال بررسی است.

«فزر» گفته که در حال مذاکره با جمهوری چک در مورد امکان فعالیت افسران پلیس آلمان در قلمرو جمهوری چک است؛ مشابه توافقی که آلمان با سوئیس منعقد کرده است.

مبارزه با قاچاق انسان؛ بهانه آلمان برای بستن مرز‌ها به روی مهاجران

ادامه تشدید محدودیت‌های مرزی

وزیر کشور آلمان روز گذشته نیز گزارش داد که این کشور در حال آماده شدن برای تشدید کنترل در امتداد مرز‌های خود برای مقابله با قاچاق انسان است.

فزر در مصاحبه با یک رسانه آلمانی گفت: ما همچنین در حال آماده‌سازی کنترل‌های ثابت مرزی بیشتر هستیم و باید ببینیم که این تدابیر چه چیزی به ارمغان می‌آورد.

وزیر کشور آلمان افزود که اقدامات جدید برنامه‎ریزی شده در صورتی موثرتر است که با همکاری نزدیک با کشور‌های همسایه اجرا شود؛ جمهوری چک پیش از این با تشدید کنترل‌ها همراه با پلیس فدرال آلمان موافقت کرده است و انتظار می‌رود لهستان نیز به آن‌ها بپیوندد.

این تدابیر محدود کننده در حالی اتخاذ می‌شود که در ماه‌های اخیر ورود پناهجویان به آلمان افزایش یافته است.

پلیس فدرال آلمان می‌گوید: بین ژانویه و آگوست گذشته حدود ۷۱ هزار ورودی غیرمجاز ثبت شده است که این رقم برای مدت مشابه سال گذشته ۴۵ هزار نفر بوده است.

فزر اخیرا از قصد دولت آلمان برای تشدید مبارزه با قاچاق انسان خبر داده و گفت: اگر ما قاچاقچیان را متوقف کنیم، تفاوت زیادی ایجاد می‌کند، زیرا در حال حاضر معتقدیم از هر ۴ یا ۵ نفر، یک نفر از طریق قاچاقچیان وارد آلمان می‌شود.

پلیس فدرال آلمان می‌گوید که طی یورش اخیر، گروه بزرگی از افراد را که مظنون به قاچاق انسان به آلمان بودند، کشف کرد؛ حکم دستگیری ۵ مظنون صادر شد.

بر اساس بیانیه پلیس، بازرسان «شواهد گسترده» از جمله تلفن‌های همراه، سیم کارت، طلا به ارزش حدود ۲۲۰ هزار یورو و همچنین پول نقد را کشف و ضبط کردند.

دفتر ملی تحقیقات آلمان (NBI) روز دوشنبه گذشته به طور رسمی تجهیزات اهدایی از سوی دولت فدرال این کشور برای عملیات ضد قاچاق انسان را در مراسمی دریافت کرد.

مبارزه با قاچاق انسان؛ بهانه آلمان برای بستن مرز‌ها به روی مهاجران

پاسخ متفاوت به پناهجویان اوکراینی

به گزارش «سوئیس اینفو»، آلمان در طول سال گذشته حدود یک میلیون پناهنده اوکراینی را پذیرفته و در همین حال درخواست‌های پناهندگی غیرمرتبط با اوکراین به شدت افزایش یافته است.

مقامات آلمانی مدعی تلاش برای پاسخ به درخواست‌های پناهندگان غیراوکراینی نیز هستند، اما به نظر می‌رسد که اکنون پناهجویان اوکراینی در اولویت قرار دارند و درخواست دیگر پناهجویان در آلمان نادیده گرفته می‌شود.

مبارزه با قاچاق انسان؛ بهانه آلمان برای بستن مرز‌ها به روی مهاجران

بهره‌گیری انتخاباتی از سیاست‌های ضد مهاجرت

نگرانی‌ها در مورد مهاجرت، به حزب راست افراطی و ضد مهاجر «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) کمک کرده و آن‌ها را در رتبه دوم در نظرسنجی سراسری و جایگاه نخست در نظرسنجی شرق آلمان در آستانه انتخابات ماه اکتبر آینده قرار داده است.

فزر که در رای‌گیری اکتبر به عنوان نخست‌وزیر ایالت هسن شرکت می‌کند، گفت: ما کنترل‌های مرزی قوی‌تری را برای مبارزه بهتر با قاچاقچیان انسان آماده خواهیم کرد.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، که حزبش در نظرسنجی‌ها در ایالت «هسن» عقب افتاده، هفته گذشته اشاره کرد که آلمان می‌تواند اقداماتی را برای تقویت مرز با لهستان انجام دهد.

آلمان همچنین تدابیری را برای مقابله با ورود مهاجران از ایتالیا اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *