رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت انگلیس مصمم بر ادامه طرح اسکان پناهجویان در زندان شناور

10:06 - 25 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۳۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دولت انگلیس مصمم بر ادامه طرح اسکان پناهجویان در زندان شناور
دولت انگلیس در میانه انتقاد‌ها بر سر اسکان پناهجویان در یک زندان شناور، همچنان مصمم بر ادامه سیاست‌های ضد مهاجرتی خود است.

خبرگزاری میزان – دولت انگلیس در هفته‌های اخیر و پس از اسکان دادن پناهجویان در زندان شناور موسوم به کشتی «بی‌بی استکهلم» با موج گسترده انتقادات مواجه شده است.

این انتقادات در پی شناسایی باکتری مرگبار «لژیونلا» تشدید شده و منتقدان بر این عقیده هستند که دولت انگلیس در پی شناسایی این باکتری باید بسیار فوری پناهجویان را از این کشتی شناور تخلیه می‌کرد.

با این وجود دولت انگلیس مصمم به ادامه سیاست‌های ضد مهاجرتی خود و اسکان پناهجویان در کشتی «بی‌بی استکهلم» است.

ریشی سوناک متعهد به اسکان پناهجویان در بی‌بی استکهلم 

نخست وزیر انگلیس برنامه‌های دولت خود را در زمینه اسکان پناهجویان در کشتی «بی‌بی استکهلم» دو چندان و استدلال می‌کند که استفاده از این کشتی اسکان پناهجویان برای مالیات دهندگان عادلانه‌تر است.

سوناک تاکید کرده که دولتش به برنامه‌های بحث‌برانگیز خود برای اسکان پناهجویان در این کشتی متعهد است؛ این تاکید پس از شکست‌هایی روی می‌دهد که باعث ناکام ماندن سیاست شاخص «توقف قایق‌ها» شده است.

وی در اولین اظهار نظر خود از زمانی که به دلیل شناسایی باکتری لژیونلا افرادی که قرار بود در بی‌بی استکهلم مستقر شوند، از این کشتی تخلیه شدند، استدلال کرد که این رویکرد برای مالیات دهندگان منصفانه‌تر از اسکان پناهجویان در مراکز پناهجویی است.

نادیده گرفتن خطرات پیش روی پناهجویان

با این حال، نخست وزیر انگلیس از توضیح در مورد اینکه آیا شخصا در مورد خطرات بالقوه سلامتی برای پناهجویان در کشتی هشدار داده شده است یا خیر اجتناب کرد.

او در بازدید از بیمارستانی در «میلتون کینز» به رسانه‌ها گفت: این درست است که ما تمام بررسی‌ها و رویه‌ها را برای اطمینان از رفاه و سلامت افراد مستقر در کشتی انجام دهیم.

موج انتقادات از وزارت کشور انگلیس

اخیرا وزارت کشور انگلیس درگیر «بازی سرزنش» در واکنش به شیوع لژیونلا بود؛ منتقدان بر این عقیده هستند که شورای محلی «دورست» دوشنبه هفته گذشته به دو پیمانکار در این باره گفته است، اما تا اواخر روز پنجشنبه گذشته شیوع این باکتری به وزرا اطلاع داده نشده است.

طرح سوناک مبنی بر «قایق‌ها را متوقف کنید» یکی از پنج تعهد مهمی است که او امید‌های خود را برای انتخاب مجدد به آن بسته است، اما اتحادیه اروپا گزارش‌هایی مبنی بر اینکه توافق جدیدی با انگلیس برای بازگرداندن افرادی که از کانال مانش عبور کرده‌اند آماده نیست را رد کرده است.

در حالی که شناسایی باکتری لژیونلا در کشتی بی‌بی استکهلم موجب بروز نگرانی گسترده در مورد سلامتی پناهجویان شده، اما وزیر بهداشت انگلیس گفته که بازگرداندن پناهجویان به این کشتی طی چند روز پس از اطمینان از عاری بودن کشتی از باکتری امکان‌پذیر است.

«زندان شناور»؛ یکی دیگر از سیاست‌های بحث برانگیز انگلیس برای نگه داشتن پناهجویان در یک کشتی در روی آب است؛ هدف آن «مراقبت» از ۵۰۰ پناهجو برای دستکم ۱۸ ماه در جنوب غربی این کشور است.

دولت انگلیس تاکنون با چندین پیشنهاد سیاستی خود در مورد مسئله پناهندگان، با طرح ناموفق رواندا و لایحه بحث برانگیز مهاجرت غیرقانونی، خبرساز شده است و اکنون، کشتی پناهجویان به کانون بحث مهاجران تبدیل شده و دولت انگلیس مدعی است میلیون‌ها پوند در اتاق‌های آن صرفه‌جویی می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *